fredag 28 augusti 2015

Besök på sjukhuset x 2...

Imorse va jag på sjukhuset för lite mer provtagning. Fastande va jag tvungen att vara oxå. Ja det gick ju bra. Promenerade till och från sjukhuset.
Alltså vissa borde nog sluta jobba i vården. Va värsta surtanten som stack mig idag. Sa knappt hej när jag kom in och så. Blir så trött på såna. 

Igår va jag ju på sjukhuset. Jag har ju tidigare sagt att jag ska vara med i en studie. Denna studien handlar om att man ska gå ner x antal kilo i vikt innan man gör ivf. Så nu ska jag bara äta modifast pulver i 12 veckor. 4 påsar om dagen, som helst ska intas vid samma klockslag varje dag. Vilket jag sa att det kan bli svårt, med tanke på mitt arbete med oregelbundna arbetstider. Lär väl hinna tröttna på det. Idag är det dag 2. Känns rätt så okej än så länge. Visst har ju huvudvärk och känner mig hungrig. Ska även dricka minst 2,5 l vatten. Får även dricka kaffe, the, mineralvatten. Igår när jag kom från träffen med sjuksköterskan och dietisten kände jag att jag skiter i det här och går direkt på ivf-behandling. Känner mig så frustrerad över att jag inte fixar att gå ner i vikt på egen hand. Känner mig på nåt vis misslyckad. Att jag inte fixar en så enkel sak. Under de här 12 veckorna så får jag inte heller träna fullt ut, eftersom man då bryter ner musklerna. Suck! Därför känns tränings motivationen som bortblåst. Men igår va vi iväg till gymmet jag och sambon. Samtidigt är det bra om jag rör på mig dagligen, som tex promenader. Men visst får jag gå till gymmet, men inte lägga på mer vikt på mina övningar. 
Förresten sjukt många roliga biverkningar som man kan få av denna diet oxå, dvs vlcd. Huvudvärk, yrsel, illamående, diarré, förstoppning, torr hud, frusen, håravfall, menstruationsrubbningar, mm. Självklart kan man få humörsvängningar också, jippi!! 

Apropå mensen, så är den fortfarande som bortblåst. Hm, känns väl inte så jätte bra. Kanske får kontakta ferten på måndag om den fortsätter att utebli. Fertilitetsenheten kallas tydligen för ferten av vissa, va ett nytt ord som jag lärde mig av sjuksköterskan jag träffade igår. Mina bröst ömmar fortfarande, men gårdagens test va ju negativt. Jag fattar just nu inte vad min kropp håller på med. 

Dag 2 på modifast. Nu blev det en kaffesmak till lunch. Denna passade jag på att värma och även ha i lite Nescafé pulver. 
Faktiskt helt okej, än så länge. Kommer vara vissa smaker som man tröttnar på. Men kaffe tycker jag ju annars om. Men idag kände jag mig hungrig mellan frukost och lunch. 
Håller tummarna för att jag ska orka igenom alla dessa 12 veckor, dvs 84 dagar. Men samtidigt kanske vi inte orkar psykiskt, utan barnlängtan tar över. Ja ja...vi får se hur det går! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar