måndag 31 augusti 2015

Jag kämpar vidare...!

Modifast dieten fortsätter, idag är det dag 5. Fick ett akut blodsockerfall idag. Kände mig skakig och yr. Turligt nog va jag hemma. Kastade i mig en påse med hallon shake. Sedan kändes det bättre efter en stund. Men det kändes obehagligt. 
Invägningen imorse kändes bra, på fastande mage. Nu va det inte lika upplyftande, ja ja vågen lär väl pendla en del. Nu va jag dessutom påklädd. 

Har varit till gymmet både idag och igår. Så skönt att röra lite på sig. Ser faktiskt lite förändringar på kroppen. Och jag tänker inte ge upp. Måste fixa detta. Känner redan av träningsvärken i benen. 

Pratade med mamma idag och sa att vi går på diet nu. Hon tyckte att det va ju verkligen något vi båda behöver, vilket är sant. Hon sa att det är ju så lätt att äta skräpmat när man inte mår bra och man har mycket omkring sig. Ibland är hon klok min mamma. 

Idag har vi inhandlat urin-stickor för att testa hur vi ligger till i ketosen. Ska bli spännande att testa. Men det va inte så lätt att hitta dessa stickor. Vi va på två olika apotek, innan vi hittade stickorna. Och det va en sådan sak som de har bakom disken. På första Apoteket visste de knappt va vi pratade om. De kunde ju beställa det. På det andra Apoteket undrade de om vi va diabetiker eftersom vi ville testa ketoner i urinen. Testet visar även på glukos i urinen. 

Jag hade ju hoppats på att vara gravid. Som jag ju gör varje månad. Men igår morse kom mensen. Så skönt på nåt vis oxå. Visst finns det en viss besvikelse med i tankarna, men vi får ta nya tag. Dessutom kommer vi ju få hjälp med ivf inom en snar framtid och det känns ju bra. Men man kan ju verkligen undra varför mensen va så sjukt sen? Det va ju 43 dagar sedan förra mensens start. Hmm..det är i alla fall bra med en app som håller ordning på ungefär när det är dags i alla fall. 

Imorgon är det återigen arbetsdag. Jag ska försöka hinna få tid att prata med chefen i veckan. Svårt ibland att hinna med, då vissa dagar är väldigt stressande. Det är ju en ständig jakt på att ha så mycket brukartid som möjligt. Och ibland känns planeringen väldigt tajt. 

Funderar på vad sista målet mat ska bli idag.  Blir nog en varm soppa, med lite extra krydda. Är sjukt sugen på nåt salt. Va och handlade förut och kände verkligen suget efter nåt onyttigt, som tex chips. Men det blev inget sånt. Köpte Loka vatten, citronsaft och lite kryddor. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar