fredag 21 augusti 2015

Det går framåt... 1 år sedan Elsa va beräknad!

Idag är den dagen som Elsa va beräknad att födas fast för 1 år sedan. Så fort men ändå så sakta detta år har gått. Så mycket som har hänt, men ändå så lite. Saknar dig älskade lilla Elsa. Du som inte fick leva. 
Borde ha varit med lite blommor till din grav idag, men orken har inte funnits. Och det väcker så otroligt mycket känslor och tankar. Tänk om du ändå hade fått stanna kvar i den här världen... Älskade Elsa! 

Fortfarande ingen mens och dagens graviditetstest visade minus. Vet inte varför mensen är sen. Kanske beror det på all stress inför allt det nya som kommer framöver. 

Hämtade idag ut mina provpåsar med modifast pulver och puddingar. Det är det som jag kommer leva på de närmaste 12 veckorna. Men först blir det ett besök på sjukhuset med en sjuksköterska och en dietist. Hade ju från början fått en tid om ca 3 veckor. Vilket kändes alldeles för långt iväg. Men fick efter lite påtryckningar en tid redan nästa vecka. Bara för att barnmorskan från fertilitetsenheten ringde och sa att ett av mina blodprov behövdes tas om. Då passade jag på att ta upp det med henne. Och en timme senare ringde de upp och sa att de hade en tid åt mig nästa vecka. Känns bra att starta upp det så snart som möjligt. Kommer säkerligen bli tuffa veckor framöver, men det ska jag nog fixa. Känns i alla fall skönt att allt är på gång. Får väl ta nån dag och i alla fall unna mig lite godis, innan dieten startar. 

Idag har jag varit och lunchat med en kompis på stan. Blev en god sallad från gröna grodan. Så kände mig ändå rätt så nyttig. 
Nu väntar en ledig helg med sambon. Imorgon blir det nog en tur på en auktion och loppis, för att eventuellt kunna hitta något fynd. Förra året kom vi hem med stolar till köket. Men man vet ju aldrig vad man hittar. Det ska i alla fall bli kul! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar