tisdag 4 augusti 2015

Lite uppdatering om vår roadtrip!

Semester har vi fortfarande och inte än har vi hittat hem. Vi har besökt Västervik, Oskarshamn, Kalmar, Öland, Karlskrona, Karlshamn...mm. Nu känner vi oss färdiga med ostkusten. Vädret har varit rätt så bra faktiskt. Mest sol och blåst. Det hat regnat lite eller mycket då vi suttit i bilen eller under någon natt. Har bara badat fötterna i havet än så länge. 

Så kom vi in i Skåne i lördags. Skåne som jag alltid tyckt om, dels för att jag har mycket släkt här. Men samtidigt hugger det i hjärtat. Det var här som Elsa levde. Först i min mage och sen i två dagar. Åh det gör så ont! Jag har inte besökt Skåne sedan i maj förra året (2014). Jag tror att jag har försökt undvika det. Jag vill minnas men ändå inte. Åkte i utkanten av Lund, nära sjukhuset. Det kändes konstigt, även vägen hem till min moster. Den vägen till och från Lund, som tar ca 10 minuter att köra. Den väg som jag åkte med värkar, ovetande om vad som skulle komma att ske. Älskade lilla barn, älskade Elsa! Det värker i mitt bröst!
Jag kan just nu inte sova.. Alla tankar far runt. Tänk om... Tankar tänks som inte får tänkas. Livet gör så ont! 
Detta skrev jag i lördags kväll...

Och då var det återigen den 3:dje. Datumet som Elsa föddes på. 15 månader skulle hon vara idag... Så lång men ändå så kort tid! Igår åkte vi en sväng till emporia utanför Malmö och shoppade lite. Sen blev det ett kvällsdopp och mys vid en vacker solnedgång. Försöker ladda batterierna för att orka med allt som ska hända framöver. 

Idag den 4/8 har vi turat mellan Helsingborg och Helsingör. Passat på att shoppa lite. Ätit gott och bara myst. Härligt att kunna göra så. Nu ligger jag vi i tältet på en camping i Halmstad och lyssnar på regnet och åskan utanför. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar