tisdag 11 augusti 2015

Tankar inför framtiden...

Sista semesterveckan är påbörjad. Ännu har inte jobb ångesten infunnit sig, vilket är skönt. Visst kan det bli skönt att komma tillbaka till rutiner och vardag igen. Idag har vi bara haft en slapp dag hemma. Sov länge imorse. Packat upp det vi har inhandlat från roadtrippen. 
Vet att det kommer bli en händelserik höst. Många utmaningar som vi står inför. Håller tummarna för att allt ska gå bra! Det kommer krävas mycket styrka av oss och jag hoppas att vi orkar med det. Ibland känns det som om vi klarar allt, vissa dagar klarar jag ingenting. Men tillsammans är vi starka. Vi har förlorat vårt älskade barn och det är verkligen en tuff resa. Den sorgen kommer vi alltid att bära med oss. Den sorgen som väldigt få kan förstå. 

Imorgon tar vi ett nytt steg på den nya stigen. Det känns tufft. Och just nu har jag en orosklump i magen. Jag känner mig nervös inför morgondagen. Men hoppas på att allt går bra. Försöker samla ihop alla tankar och funderingar. 

Idag har sambon klagat på att jag tycker att det är mycket som luktar illa. Han undrar om jag är gravid. Vilket jag inte vågar hoppas på. Har inga test hemma heller. Så får leva i ovissheten. Troligtvis kommer mensen snart som ett brev på posten. För när jag börjar hoppas och tro att jag kanske kan vara gravid, så brukar den komma. PMS och tidiga graviditets symptom är ju ofta väldigt lika. Och med en oregelbunden mens, så är det ju svårt att veta exakt när ägglossningen inträffar. Ja som vanligt handlar många mina tankar om att bli gravid. Den längtan är så stor inom mig. Ni andra som oxå kämpar känner nog igen er. 

Nu är det dags att gå och sova. Det blir en tidig dag imorgon. Och ni håller väl tummarna för att allt går bra?! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar