lördag 29 augusti 2015

Jobbar helg...BMI, modifast mm..,

Dag 3 på modifast. Idag har det jag jobbat 7-16.30. Det har varit svårt att veta när jag ska klämma in att äta. Ska väl helst gå ett visst antal timmar mellan påsarna. Och helst ska de intas vid samma klockslag varje dag oxå. Hm inte lätt. Det kändes tufft idag, och har känt mig sugen på precis allt. 
När jag kom hem från jobbet tog jag en hallonshake. Hade tänkt att jag skulle gå ut på stan idag för att kolla på Pridetåget. Men jag däckade i soffan och sov i ca 2 h. Ja ja. Trötthet va ju oxå något som jag skulle känna. 

Det märks ju att man är en vaneperson. Hos en av mina tanter, så brukar jag ofta provsmaka på några bär i hennes trädgård. Och ja det blev några vinbär som slank ner, inte helt okej. Men men det kunde ha varit värre. Det sägs att dag 3 och 4 ska kunna vara tuffa. Just nu vill jag ge upp... Men jag ska fixa några dagar till i alla fall. Nu vore det sjukt gott med en pizza! Så ikväll blev ett potatis och purjo soppa, med lite extra krydda. 

Sjukt knepig i magen, den är inte alls överens om att mitt matintag är bra. Är sjukt lös i magen. 
Och kroniskt kissnödig på grund av allt vatten. 

Igår på väg till bussen, mötte jag en person som betytt mycket för mig tidigare. Hon har varit en samtalskontakt som gett mig otroligt mycket stöttning. Saknar henne på nåt vis. Nu har jag dessutom hejat på henne 2 gånger inom loppet av några veckor. Kanske betyder det nåt? Innan det har jag knappt sett henne alls, trots att vi bor i samma stad. 

Diskuterat med arbetskamraterna idag angående BMI och viktminskning. De sa att det är många som är överviktiga om man räknar BMI, jo tack det vet jag. Senast jag hade ett normalt BMI, då va jag sjuk. 
Men om man inte kan bli gravid på egen hand, då blir man på nåt vis livegen. Man har inte så mycket själv att säga till om. Nu känns det som om jag måste gå ner för att få någon hjälp. Många tankar om mat, vikt, äta mm nu. Många gamla tankar och känslor som återkommer. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar