onsdag 26 augusti 2015

Vad har hänt sen sist...?!

Den lediga helgen som va gick såklart jätte snabbt. På lördagen roade vi oss med en auktion. Och såklart va det en del saker som följde med hem. Fyndade två nya sängbord i ljus teak för 50kr. Va på en annan auktion i sommar och då såldes två liknande för ca 800kr. Köpte några ljuslyktor oxå, men det är ingen bristvara här hemma. Blev såklart lite annat smått och gott som följde med hem oxå. Tycker det är så sjukt skoj att åka på auktion och loppis. Dessutom är det ju extra kul att köra på retroinredning eftersom lägenheten är från 40-talet. 

Igår va jag till frissan och färgade och klippte håret. Skönt att få lite ordning på det igen. 

Har tjuvstartat lite med modifast pulvret. Har fått smakprov så det är bäst att sköta sig. Den som hittills inte va så god, va vaniljpuddingen. Ja ja är väl bara att vänja sig. Tänkte att det kan vara bra att börja vänja kroppen lite oxå. 
Men idag blev det onyttigheter. Efter jobbet åkte jag och sambon till Mariebergs köpcentrum. Vi åt Kina mat. Sen åkte han iväg och jobbade natt. Blir ännu en ensam natt här hemma.

Inatt sov jag rätt dåligt. Först somnade jag i soffan. Vaknade vid 0.30 och sen när klockan va 01.10 gick jag och lade mig i sängen. Vaknade 03.45 och 05.00, så ni kan ju gissa att jag va trött imorse. Men upp kom jag och iväg med bussen. Självklart har jag känt mig trött under dagen. Men men.. Är fortfarande vaken, och har inte tagit någon tupplur. 

Har haft huvudvärk till och från idag. Inte så konstigt med tanke att det har varit sjukt kvavt idag. Blev lite bättre när regnet kom nu ikväll. Sen gör ju tröttheten sitt oxå. 
Dessutom är det så sjukt stressigt på jobbet nu. Det finns så mycket man borde göra, men som man inte hinner med. Frustrerad är bars förnamnet. Men huvudsaken är att jag gör ett bra jobb och inte visar för kunderna att jag är stressad. 
Har fortfarande inte hunnit med att prata med min chef. 

Fortfarande ingen mens. Visst känner jag mig orolig över det. Samtidigt vet jag ju att oro kan göra att den hoppar över. Hoppas ju på att det ska bero på att jag är gravid. Känner jag efter så har jag massor med symtom. Mensen är nu 8-10 dagar sen, beror på vilken av apparna man ska tro på. Har inte vågat testa denna vecka. Testade 2 gånger förra veckan, i måndags och fredags. Ska testa i slutet av veckan om mensen inte kommer innan. Vore ju så sjukt typiskt om vi skulle ha lyckats själva igen. Men vill inte ropa hej innan jag vet. 

I söndags tog vi oss iväg till Nora och åt lite glass. Sen åkte vi till Ramsjön. Tog massa fina bilder på solnedgången. Vi tog även ett kvällsdopp. Så härligt! 

Nu börjar jag känna mig lite trött.. Borde snart gå och sova! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar