torsdag 27 augusti 2015

Skengravid???

Jag hade verkligen bestämt mig att den här gången skulle jag vara gravid. Det tror min kropp också eftersom jag får en massa konstiga symptom. Men på testet är det fortfarande minus. Suck! Jag vet egentligen inte varför jag plågar mig med att testa överhuvudtaget. Men ändå måste jag. Hoppas väl på att slippa kommande ivf och viktminskningsprogram, men inte. Därför kändes det där minuset återigen som ett slag i ansiktet. 
Jag har fortfarande inte fått nån mens, brösten ömmar, har huvudvärk mm. Men jag kanske har lyckats bli skengravid? 
Snart kommer väl mensen som ett brev på posten, det brukar den göra när jag har testat. Funderar på hur länge man ska vänta innan man kontaktar sjukvården om mensen fortsätter utebli? 
Vet ju att äggblåsorna såg bra ut för ca 2 veckor sedan. Då var det alldeles för tidigt för att kunna se en graviditet. Så klart håller ju tummarna för att jag ska vara gravid, men samtidigt vågar jag inte hoppas. 
Kan ju vara oron inför allt som händer nu som gör att mensen är frånvarande.

Idag blir det ett besök på sjukhuset. Känner mig lite nervös som alltid. Men hoppas på att det ska gå bra. Blir samtal med sjuksköterska och dietist. Uppdatering om det kommer senare. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar