tisdag 1 september 2015

Tisdag, dag 6!

Fick samtal från ferten idag. Barnmorskan ringde och sa att mitt blodsocker låg för högt, det ska vara mellan 4-6 mmol fastande. Jag hade 6,4. Så nu måste jag ta mig iväg till labbet igen, för att ta ett långsocker dvs HbA1c. Suck, så trött jag blir. Det positiva är att detta test behöver ej tas på fastande mage. Det skulle sen inte göras nåt med detta prov. Men det påverkar väl resultatet i studien. Funderar på om provets utslag beror på att jag redan hade börjat modifast dieten? 

Testade ketosen imorse. Helt okej, men inte fullt utslag. 

Dag 6, på modifast. Fortfarande lugnt! Känner mig dock rumlig i magen, det bubblar och låter. Hård i magen nu, det tar tid att gå på toa... 

Idag ville chefen prata med mig. Hon va nyfiken hur det går med allt. Och jag berättade om hur det går. Att jag ska äta pulver i 12 veckor. Det hade även hon provat, och hon tyckte det va tufft att inte få tugga på nåt. 
Berättade om samtalen på LH och Sankt Lukas. Och att det kändes konstigt med "bara" 3 samtal på Sankt Lukas, men att det hade hjälpt mig. Hon trodde att man borde få fler samtal där, tex om man söker för nåt annat. Sen erkände hon att det hade blivit en höna av en fjäder, angående hur jag hade betett mig/ bemött någon arbetskamrat. 

Borde väl va dags att sova nu. Men jag är inte särskilt trött..,



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar