söndag 27 september 2015

...ledig helg...snart ny vecka igen...

Ledig helg, men sambon jobbar. Ja det går att fördriva tiden ändå. Solen skiner och det va toppen väder även igår. 
Igår va jag inne och rensade bland mina kläder. Många som inte passar nu och det känns ju bra. Samtidigt blir jag sådär, ska jag spara eller sälja? Det blir nog både och. 

Har köpt en ny teakhylla! Ett fynd bara 100kr. Där ska vi förvara kläder, handdukar, grytlappar mm..


Igår kom mensen som ett brev på posten. Va inte alls förberedd. Hade ju kollat i appen som sa att det va minst 5 dagar kvar. Kollade sen i den andra appen och den sa att det va dags. Hmm.,..ja ja. Va ju inte så länge sedan. Förra gången va den sen och nu blev det exakt 27 dagar emellan. Särskilt regelbunden har den ju sällan varit. Säkert är det därför jag har känt mig låg de senaste dagarna. Och hade ju även ont i brösten tidigare i veckan. Hann inte ens fundera på om jag var gravid denna gång. Men samtidigt skönt att den kom, så jag kan fortsätta med dieten ett tag till. Har ju även mått illa i veckan, kan ju bero på hormonerna eller möjligtvis min förstoppning. 



Idag har jag varit hos mina föräldrar. Så skönt att komma hemifrån en stund. Tog bussen som gick vid 12. Sen blev jag hämtad av min kära sambo nu ikväll. Jag och  gick ut en sväng i skogen och plockade lite svamp. Vi hittade trattkantareller, gula kantareller och taggsvamp. Solen sken så det va så skönt att komma ut och få lite frisk skogsluft. Att vi dessutom hittade svamp va ju en bonus. 


Fuskade med en knäckemacka med rökt skinka på. Snacka om att det va gott. Dag 32 på modifast idag. Nu tar jag nya tag igen, och satsar på att försöka att inte fuska något alls. Men men, hoppas jag har karaktär att göra det. Måste fixa det... Bara 8 veckor kvar eller 52 dagar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar