måndag 21 september 2015

Möte på min lediga dag...

Schemamöte på jobbet idag. Det var inte särskilt upplyftande, med tanke på alla besparingar som ska göras. Totalt ska 100 årsarbetare sägas upp/ sättas i omställning inom kommunen. På vår arbetsplats är det nu 3,75 årsarbetare, ev blir det fler framöver. Det känns tungt. Jag tänker på de av mina arbetskamrater som är sist in. Hemskt att behöva leva i den ovissheten. Allt handlar om en ekonomi i balans. Vi ska uppnå en brukartid på 65%. Så trött på att aldrig få nån uppskattning för det vi verkligen gör. Jag trivs ju på jobbet, men det blir ibland väldigt tufft med alla krav och måsten. 

Efter mötet, tog jag bussen upp på stan. Passade på att shoppa lite nya kläder. Är ju kul, med tanke på att jag gått ner en del i vikt. Måste ju unna mig nåt ibland. 



Sen ikväll har jag varit hemma och tagit det lugnt. Va ju ändå min lediga dag! Hade tänkt tvätta men fanns inga lediga tider...

Förresten dag 26 på modifast idag! Vägde mig imorse och har gått ner lite till! 



Idag va det förresten evenemanget 100% scout. Tog nya t-shirten på mig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar