tisdag 15 september 2015

Tisdag idag... Modifast dag 20!

Oj vad det har regnat idag. Startade dagen på jobbet med sandaler och fleecetröja. För när jag åkte ut så regnade det inte. Hmm, detta resulterade i blöta strumpor och blöt fleece. Gör om och gör rätt! Blev byte till skor och regnjacka. 

På kvällen idag sken det upp. Vilket va otroligt skönt. Har haft scouter med en grupp som går i årskurs 2 och 3. Det va så skönt att kunna vara ute med dem. Vi tände brasa och grillade marshmallows. Jag va duktig och åt inte en enda! 

Dag 20 på modifast. Väl hemma så hade vi ju lite svamp i kylen. Den har jag nu stekt. Och ja det blev lite fusk, det smög in några nystekta kantareller i munnen. Åh så gott det va! Men det smakade sjukt mycket salt och peppar. Märks att man har vant sig av med det. 

Är så glad när folk ser att jag har gått ner i vikt. Va en arbetskamrat som påpekade det idag. Hon sa att jag har ju ingen rumpa längre. Och tyckte att det verkligen var ett super pulver som jag körde med nu. Hon undrade även om jag hade bytt storlek på arbetarbyxorna, vilket jag ju har gjort. Över 7 kg har jag ju nu gått ner. Jag har ju fortfarande många kilon kvar till normal vikt, men ändå. Men det känns bra! Jag är så glad att det går så bra. 

Pratat med handkirurgen idag. Har ju redan gått lite över 3 månader sedan jag va där på besök. Har ännu inte fått nån tid för operation. Besvären har ju inte blivit värre, men jag börjar ju ändå undra. Det va tydligen över 300 personer som står i kö för operation. De kunde inte säga på vilken plats jag står i kön, men jag var i alla fall inte sist. Det har ju inte varit så många operationer över sommaren, men jag var i alla fall inte bortglömd. Börjar tröttna på att behöva använda mina skenor. Men men. Sa i alla fall att jag kunde stå i kö för en återbudstid. Så nu är det bara att fortsätta vänta och hoppas på att det bli operation snart! 

Nä nu är det dags att gå och sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar