onsdag 2 september 2015

Jobbat och tränat, dag 7 på modifast!

Frustrerad över att det inte tycks hända något alls på vågen nu. Känns som om jag bara går upp i vikt. Men ser i alla fall förändring på kroppen. 
Tog fram måttbandet och mätte mig lite. Om jag inte minns fel angående mitt midjemått, så tror jag att jag har minskat ca 5 cm, sen jag började dieten. Antar att sjuksköterskan kommer mäta och väga mig nästa vecka. Är ju bra eftersom det blir gjort av samma person igen. 

Åkte iväg till gymmet idag efter jobbet. Så skönt att komma iväg. Men har ont i mina handleder. Det frestar på att lyfta vikter. Tycker dock att det är så sjukt kul med styrketräning. Kul att se när kroppen ändrar form. Vet att sjuksköterskan och dietisten sa att jag främst skulle promenera eller cykla. Fast det va ju okej med styrketräning också så länge jag inte lägger på mer vikt, än det jag redan har. 

Idag på eftermiddagen kom saknade över att ha förlorat Elsa över mig. Tårarna brände i ögonen och det va svårt att tänka klart! Mitt älskade lilla barn. Det gör så förbannat ont. 

Dag 7 på modifast, bara 77 dagar kvar, eller 11 veckor. Oj det känns ju sjukt länge. Men jag ska fixa det. Måste fixa detta! Ska sätta upp delmål och unna mig nåt skoj, när jag når dit. Kan ju inte unna mig mat, men det finns ju mycket annat skoj. 

Imorgon jobbar jag kväll. Tänkte ta mig iväg till sjukhuset för att ta HbA1c blodprovet på förmiddagen. Så skönt att få det gjort. Bara att hålla tummarna att det blir ett bra resultat. 

På jobbet idag fick jag värsta rycket. Började byta duk och torka bordet. Min chef undrade vad som stod på. För klockan va ju inte så mycket. Det va dessutom innan jag åt frukost/fikade på förmiddagen. Haha..alltid kul att chocka någon! Sa att det beror väl på att jag blir pigg på pulvret! Alltså modifast. 

Nähä..bäst att gå och vara lite social med min sambo nu. Innan det är dags att gå och sova. Och jag tycker faktiskt att jag känner mig lite piggare :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar