fredag 11 september 2015

Ledig dag...diverse olika aktiviteter..!

Besök på sjukhuset med sjuksköterska och dietist. Skulle egentligen bara vara sjuksköterskan med, men dietisten hade lite tid över. Nästa besök blir om 3 veckor. Det syns att jag har gått ner. 5 kg även på deras våg. Fick väga mig i korridoren, om det va okej. Kände att det spelar ju faktiskt inte så stor roll. 
Viktigt att dricka mycket och få en bra rutin på det. Är ju lättare på jobbet. Ibland när jag är hemma så kommer jag inte alltid ihåg att dricka vanligt vatten. Har idag köpt en ny vattenflaska att ha hemma. Det kan ju underlätta så jag får i mig mina 2,5 liter vätska. Frågade även om svettningar, det betor på ändrad ämnesomsättning. Man kan även bli frusen, men det är oftare vid större viktnedgång. 
Menstruationsrubbningar var även vanligt, och viktigt att då kolla så att man inte är gravid. 
Det är bara att kämpa vidare med modifast. Har "bara" 10 veckor kvar eller om jag uppnår normalvikt innan. De kunde inte i nuläget svara på vad min vikt är för att ha normalt BMI. 
Erkände att jag hade fuskat häromdagen. Dessa dumma jordnötter, men va så sjukt sugen. Men det var förståeligt. De va vanligt att få saltsug. Och det kunde avhjälpas med att dricka buljong. Buljongen är nu inhandlad, så ska prova det. Det ska fungera med vilken buljong som helst. Köpte vegansk buljong på hälsokostaffären. 




Jag är så sjukt trött! Trött på allt just nu. Sen får man bara höra att man är tvär. Och att man blir som man umgås. Jätte kul! Jag blir sjukt mycket gladare då. För det är så skoj att höra. 

Passade på att gå förbi provtagningen på sjukhuset idag oxå. Så nu har jag tagit blodprov för att kolla HbA1c. Det mäter blodsockerhalten i blodet, 2 månader bakåt i tiden. Får invänta provsvar och höra om det ska bli nån åtgärd. Hoppas att det ligger bra. 


Efter besöket på sjukhuset blev det en sväng på myrorna. Fyndade nya gardiner för endast  50kr. Det va ett fynd tycker jag, med tanke på att de inte verkar vara använda alls. De är från Hemtex från början. Köpte även ett sällskapsspel, som heter Retro. Det var inte heller använt särskilt mycket. Men och andra sidan kan det ju hända att det är ett tråkigt spel. 


Sambon och jag va en sväng på Mariebergs köpcentrum. Passade på att fika. Kollade även lite på kläder. Jag hittade en fin blå tunika på Kappahl. Den va i storlek M, vilket gjorde mig otroligt glad. Va länge sen jag inhandlade nåt till mig själv i den storleken. Den var dock lite trång i nederkanten på ärmen, men det kan nog mamma hjälpa mig att fixa. 


Igår va jag och sambon ute på en långpromenad. Det blev sammanlagt 1 mil. Det va så skönt att komma ut en stund. Men det kändes i kroppen idag. Blir inte riktigt klok på hur mycket jag kan träna. De säger ju att vid styrketräning så får jag inte öka vikter eller repitioner, då kan jag bryta ner mina muskler istället för att bygga upp dem. Men samtidigt kan jag inte bygga muskler när jag går på LCD kost. Att köra ett hårt spinningpass rekommenderas inte heller, då även hjärtat påverkas eftersom det är en muskel. Ja jag blev ju lite klokare. 
Det är även viktigt att äta all påsar som de rekommenderat mig per dag oxå. Annars kan man bryta ner mer muskler och betydligt snabbare. 


Känner mig så trött och sliten i både kroppen och knoppen. Det har varit en lång dag. Många intryck och tankar. Jag känner mig stundtals lite ledsen och irriterad. Vet inte varför jag mår så. Vet inte vad jag ska göra för att sluta känna så. Vet inte.. Men återigen känns det som om jag inte orkar med mig själv. Blir frustrerad på att må såhär. Kan inte minnas att det hänt nåt särskilt de senaste dagarna heller. Nåt som varit den utlösande faktorn. Jag fattar ingenting... Och vad jag än gör så blir det bara fel.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar