måndag 28 september 2015

Möte, illamående och inflammation...

Ny vecka med modifast. Dag 33. Hade bestämt mig för att inte fuska idag. Men under eftermiddagen idag har jag mått så sjukt illa. Så när jag kom hem blev det en bit knäckebröd. Men det hjälpte inte heller. Vet inte varför jag mår så illa nu. Åkte buss hem men det borde väl inte påverka? Ska jag köpa hem nåt som dämpar illamåendet? Är ju inte gravid, eftersom jag är mitt i mensen. Det är sjukt jobbigt att behöva må så. Kanske påverkar hormonerna att jag mår illa? Eller är det dags för magsjuka? 
Ska gå och göra lite mat, innan det är dags för styrelsemöte med bostadsrättsföreningen. 
Hoppas på att illamåendet ger sig. Kanske ska prova att bara ta en halv påse när jag äter? Får diskutera med sjuksköterskan på fredag om illamåendet håller i sig. 

Illamåendet gick över, eller så glömde jag bort det under mötet... Och det har inte återkommit heller. Skönt! 

Väl hemma igen. Fryser om fötterna så ett par raggsockor åkte på. Inte världens snyggaste, men jag blev i alla fall varm om fötterna. Mamma ska sticka nya åt mig av garnet jag fick av en av mina tanter. Det va flammigt garn, så det blir läckert! 



Har fått värsta hårsäcks inflammationen under hakan/ på halsen. Det gör sjukt ont. Har försökt tömma den. Baddat med sprit, tea tree oil mm. Nu på mötet fick jag nån dundersalva från Ryssland, så hoppas det hjälper. Det är ju rätt så svullet. Den är öm vid beröring. Varför kan jag inte låta bli att pilla?? 


Nähä dags att fixa i ordning sista påsen med modifast för dagen. Sen är det snart sovdags! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar