onsdag 23 september 2015

Yes... 28 dagar = 4 veckor...!

Dag 28 på modifast. Det vill säga 1 månad! Det har stundtals varit en svajig månad. Har ju gjort 1/3 del, bara 9 veckor kvar. Men jag ska ta en dag i taget. Jag har drabbats av saltsug/saltbrist, förstoppning, yrsel, illamående, huvudvärk, magont, diarré mm. Men ändå har det gått rätt bra. Har sammanlagt gått ner över 9 kg. Det syns på kroppen, och jag får ofta komplimanger. Det är ändå sjukt tufft. De som har provat vet. 

Hämtade mer pulver idag. 3 stora kartonger. Nu ska jag köra stenhårt framöver. Så att jag snart kan påbörja min ivf, om vi inte lyckas naturligt igen. Det känns tufft med allt som en ivf kommer innehålla. Nässpray, sprutor, äggplock mm. Men det kommer det definitivt vara värt. Jag vill bli gravid och få ett levande barn. 
Träffade dietisten idag, och råkade berätta om mitt fusk. Att det hade blivit knäckebröd med Bregott och kaviar. Att jag har nästan ett ständigt saltsug. Sa att jag provat med buljong, men att det inte hjälpt. Hon tycke då att jag skulle prova med någon salt osötad lakrits, tex läkerol. Köpte ikväll osötad lakrits, så sjukt gott. Troligtvis har jag till och från saltbrist. Just nu inget saltsug, beror troligtvis på lakritsen. 


Sista påsen för dagen är intagen. Jag är trött och nu väntar sängen. Har inte haft någon ordentlig sovmorgon sedan i fredags. Ni vet en sån som man inte behöver ställa väckarklockan alls. Men men så får det nog bli på lördag och söndag. 

Bjuder på en selfie. Tog denna innan jag gick på möte med kommunal och politiker! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar