lördag 19 september 2015

Jobbat ikväll...fredag..

Hemma efter att ha jobbat kväll. Gick på en runda som jag inte va så van vid. Ska bli kul att kolla min brukartid för kvällen imorgon. Fanns ingen tid för att åka tillbaka till lokalen, ingen tid för toalettbesök. En viss stress fanns oxå. 

Dagens middag fick intas i bilen. Som ni ser så stod bilen stilla! 

Fick mitt nya schema idag. Ska bli lite spännande. Men det som känns jobbigt är att kvällarna är till kl.22:15. Det är väldigt sent. Och det blir nog jobbigt att ta sig upp till morgonen därpå. Men det ska bli kul med nya helggäng. Eller det blir ju olika helggäng eftersom vi kommer jobba 2 av 5 helger istället för 2 av 6. Det värsta är ju att sambon jobbar varannan helg. Men det är bara att gilla läget. 

I helgen är jag ensam hemma. Sambon är till Värmland på ett scout event. Blir tomt och ensamt. Men samtidigt ska jag jobba hela helgen. Kanske orkar jag ta mig iväg till gymmet imorgon? Tiden räckte inte till det idag heller. Passade på att ta en sovmorgon även idag. 

Jag har ont i ryggen igen. Fast det brukar jag ju känna av till och från. Känner även att det även känns ner i ena benet. Vänster denna gång. Minns inte vilken sida det var sist. Men det blev då bättre efter några besök hos naprapaten. Får avvakta och se. 

Modifast dag 23. Har gått bra. Men detta förbannade sug efter nåt salt. Tog lite buljong efter jobbet. Men ändå blev det knäckebröd med Bregott och kaviar. Nu måste jag skärpa mig! Det får vara slut på dessa dumheter! Nu har jag i alla fall slängt kaviartuben! Hoppas det hjälper. I värsta fall får jag ta nya tag på måndag. Det är faktiskt helg och jag är gräsänka. 

Pratade med en arbetskamrat idag. Hon undrade hur det hick med dieten. Hon såg att jag har gått ner och att jag bytt byxstorlek. Hon undrade hur mycket mer jag ska gå ner. Och jag sa ca 16 kg för det är vad jag tror att jag har kvar till normalt BMI och normal vikt. Det tyckte hon lät alldeles för mycket. Kanske får svar på det om 14 dagar då jag ska och träffa sjuksköterskan igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar