torsdag 17 september 2015

Torsdags frustration

Välkommen du lediga dag! Efter att ha jobbat 3 A-turer (7-16), så känns det härligt med en sovmorgon! Så sjukt trött som jag är nu, det går liksom inte att beskriva. Somnade i soffan igår kväll, så har nog sammanlagt sovit i 12 timmar. 
Idag skulle vi ha åkt till skogen och plockat svamp. Det blev inget med tanke på detta regnande. Hade varit kul att åka iväg, eftersom vi va ett helt gäng, dvs full bil. Hoppas jag får möjlighet att följa med fler gånger. 

Igår morse försov jag mig. Inte jätte mycket. Men vaknade 06.10 och insåg att jag hade stängt av alla alarm. Hmm, turligt nog vaknade jag och hann nästan i tid till jobbet. Vet att jag vaknade innan klockan ringde och då för att hela handen hade domnat bort, ändå hade jag skenorna på. 

Igår va jag iväg till Mariebergs galleria, och var jag än gick så kom det människor med barnvagnar. Såg deras lycka och blev än en gång påmind om min egen olycka. Att jag inte kan bli gravid. Att allt bara känns tufft och jobbigt. 
Hittade en fin gravlykta på ÖB, som jag funderar på att köpa till Elsa. Mitt älskade barn som inte fick leva. Det känns så sjukt tufft! Borde gå till graven och göra lite höstfint, men just nu orkar jag inte. 


Idag känner jag mig låg och deppig. Blir frustrerad över det ständiga kaoset som finns i vår lägenhet. Det känns som om det aldrig blir någon ordning. Jag är trött och orkar inte med mig själv. Jag plockar lite, men det syns ingen större skillnad. Jag vet inte riktigt var jag ska börja heller. Inser att min sambo har kläder i typ hela lägenheten. Frustrerad över tvätten som inte blir tvättad. Att den bara växer till ett tvättberg. 

Blev så sjukt godissugen när jag va på Coop igår. Ville köpa marabou choklad. Det såg så sjukt gott ut. Jag köpte istället en påse med osötad godis. Inte bra det heller. Men som sagt så svårt att veta vad man ska göra när suget sätter in. Självklart hade det varit gott med lite chips oxå. Ska nog koka lite buljong idag, för att se om det kan lindra i alla fall mitt saltsug. 


Solen skiner nu och det känns riktigt varmt ute. Jag har egentligen ingen lust att bara vara hemma och plocka. Kanske går upp på stan en stund sen? Sugen på att köpa nåt nytt klädesplagg. Vilket jag i och för sig inte behöver. Men det vore kul att unna sig nått. När jag har varit så duktig och kämpat med modifast dieten i 22 dagar idag. Det är ju 3 veckor. Bara 9 veckor kvar då. Närmar mig ett av mina delmål. Har idag sammanlagt gått ner 8,1 kg. Det är så sjukt tufft vissa dagar och jag är sugen på precis allt. Men måste kämpa vidare, så att jag snart kan bli gravid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar