onsdag 30 september 2015

Läkarbesök....viktminskning mm...

Läkarbesök avklarat! Blev en kur penicillin i 10 dagar. Han hoppades på att svullnaden skulle gå ner. Ev kommer den tömma sig. Om det inte är bättre på tisdag nästa vecka, så måste jag återkomma. Kanske måste jag till vårdcentralen och tömma bölden, eller om jag gör det själv. Men nu är den hård och inte mogen! Han kollade även mig i halsen, eftersom det gör ont av bölden. Kände på lymfkörtlar, frågade om feber. Så även om det va ett besök som gick snabbt, så tog jan sig ändå tid. 

Det blev inte så mycket till sovmorgon idag alltså. Klev upp 6:45. Telefonrådgivningen på vårdcentralen öppnar ju kl.07. Fick telefontid kl.08. Och läkartid kl.10. Ibland är de sjukt effektiva. Trots att det egentligen va fullt så klämde de in ett snabbt besök hos läkaren. Just ifall jag behövde penicillin, vilket jag ju även fick. Kan ju även bero på att jag var orolig om jag kan gå och jobba, eftersom jag jobbar i vården. 

Penicillinet är uthämtat, och första tabletten tagen. Blev heracillin 1g, 3 gånger dagligen i 10 dagar. Funderar på hur min mage kommer reagera på det? Är ju vanligt med diarré mm. Frågade apotekspersonalen, men hon kunde inte svara. Berättade att jag bara äter modifast. Får diskutera med sjuksköterskan på fredag. 

Modifast dag 35, det måste ju bli 5 veckor! Bara 7 kvar! Invägning idag, ner 0,5 kg sen sist. BMI uträkningen visar på övervikt, inte längre fetma. Men det är nog ändå många kilon kvar ändå... 
Får många kommentarer från arbetskamrater att det verkligen syns att jag gått ner nu. Ca 11,2 kg nu. Det känns så bra, även om det är sjukt tufft! 

En av biverkningarna av lågkalorikosten och viktminskningen är att jag tappar mycket hår. Jag fryser även mer, värst om händer och fötter. Men är det inga värre bekymmer så ska det väl gå. Kan ju vara skönt att få användning för alla mina tjocktröjor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar