lördag 3 oktober 2015

Torsdag till lördag... Elsa 1 år och 5 månader!

I torsdags pajade magen ihop totalt. Det va verkligen en riktig penicillin mage. Usch inte kul alls. Vet ju att det är bra att äta tex yoghurt med bakteriekultur, men det får jag ju inte använda på grund av min modifastdiet. Hoppas på att penicillinet hjälper så denna böld snart försvinner, den gör i alla fall inte ont nu... 


I fredags va jag på besök hos sjuksköterskan. 6 kg ner sen senaste invägningen. Frågade om mitt hbA1c prov och det låg inom gränsvärdet, va på 39 tror jag. Hon sa att kanske skulle jag få göra glukosbelastning test senare, för att se hur blodsockret påverkas av sockerlösning. Men det blir något som min läkare på fertilitetsenheten får ta ställning till. Berättade såklart att jag äter penicillin, och att magen har blivit väldigt lös. Hon tipsade om mjölksyrebakterier i tablettform, i värsta fall går det bra med imodium oxå. Hon sa att det va viktigt att jag drack ordentligt nu på grund av diarrén. 


Igår kväll blev det lite fusk. Salta nötter och korv. Samtidigt kändes det som att jag behövde fylla på kroppen med lite fast föda. Magen hade lugnat sig något igår, så glömde ta mjölksyrebakterie tabletten, det har straffat mig idag. Vi köpte även en liten påse ostbågar, och det va så sjukt gott. 

Idag har jag varit ensam hemma. Sambon har varit i Stockholm på kurs. Jag kunde inte följa med, vågade inte med tanke på behovet  att vara nära en toalett. 
Jag lyxade med en loppisrunda. Blev lite böcker inhandlat. Några Cult design ljuslyktor, de är ju sjukt dyra annars. Kryddhylla med kryddburkar mm. 


Sen åkte jag till blomsterlandet och handlade blommor. Har varit grått mest hela dagen, men när jag parkerade vid kyrkogården så sken solen upp.  I veckan kom Elsas gravsten, så nu ville jag verkligen göra fint. Planterade lite ljung. Insåg dessutom att idag är det 1 år och 5 månader sedan Elsa föddes. Saknaden värker i mitt bröst och tårarna bränner i ögonen. Köpte även en gravlykta och tände ljus. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar