onsdag 14 oktober 2015

Livet rullar på...

Igår va jag på vårdcentralen igen. Bölden har visserligen gått ner, men den är fortfarande kvar. Den är fortfarande hård. Så doktorn ordinerade en till kur med penicillin. Samma sort, styrka och längd. Suck! Min stackars mage. Bölden är för hård för att punktera och helst vill de inte göra det eftersom den sitter mitt på halsen. 

Dag 49 på modifast! 7 veckor. Bara 5 veckor kvar. De senaste dagarna har det varit lite fusk. Lite knäckebröd, smörgåsrån, skorpa mm. Men men återigen bara att ta nya tag. 


I måndags va jag iväg till frissan och fixade håret. Klippning och färgning. Det blev verkligen en förändring. 



Va till gymmet i måndags oxå. Så skönt att komma iväg. Så igår kände jag av lite träningsvärk. 



Igår kväll fick jag extrem huvudvärk. Det gjorde ont i huvudet och nacken. Värken kändes pulserande. Kände mig även ljuskänslig. Sambon fick köra hem. Satt och blundade typ hela vägen hem. Kände mig varm som om jag hade feber. Men när jag kollade när jag kom hem va det bara 36,1 men då hade jag alvedon i kroppen. Så det blev raka vägen till sängen när jag kom hem. Tog på mig pyjamas och la mig med både täcke och filt på mig. Frös så jag skakade. Men samtidigt så är det ju sjukt kallt inne, bara 13 grader. 
Imorse vaknade jag kände mig typ som vanligt. Ingen feber. Och det gick bra att jobba. Men det känns som om jag har någon infektion i kroppen. Känner mig täppt i näsan. 

Idag va äntligen värmen på när jag kom hem. Helt underbart skönt! I över en veckas tid har  vi stått ut med denna kyla. Men nu är det över. Det har bytts termostater och ventiler i huset därav kylan. 

Ligger nu i soffan och tar det lugnt. Finns saker som borde göras men jag orkar faktiskt inte. 
Känner att jag är öm i vänster fotled. Det känns när jag böjer på foten. Hoppas det går över... 

En liten tavla från myrorna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar