fredag 23 oktober 2015

Invägning, samtal, ledighet...

Det är konstigt att de lediga dagarna går så fort jämt. 
Igår va jag hemma och plockade lite. Bytte gardiner i extra rummet. Rensade ut massor med kläder. Nu ska jag fundera på vad som ska sparas och vad som ska säljas. Några kronor kan man nog få in i alla fall. Visst kommer säkert gå upp i vikt vid en graviditet, men förhoppningsvis inte alla dessa kilon som jag gått ner, dvs ca 15 kg. 

Höstliga gardiner! 

Idag va det dags för invägning och besök hos sjuksköterskan igen. Hon sa att hon såg att jag gått ner, främst i ansiktet. Nästa besök blir till dietisten om ca 4 veckor. 

Blev en tur till Mariebergs köpcentrum med sambon förut. Mellanlandade först på myrorna och köpte en cdhylla. Sen blev det Ikea, rusta, ÖB, Jula och sen gallerian. Blev nya mjukisbyxor, kofta och topp till mig. Mjukisbyxorna lär gå åt när jag är nyopererad, för lär inte kunna knäppa några byxor. 

Ny kofta/jacka och topp!

Häromdagen va jag också på myrorna. Då följde 3 partylite ljuslyktor med hem, de ser ut som spöken. Passar bra till halloween. 

Spöklyktor! 

På kvällarna är jag så sjukt sugen på precis allt. Framförallt något salt. Kom på att dietisten tipsade om gurka med salt på, så det inhandlades idag. Blev en halv gurka med kryddor på. Tror faktiskt att det funkade, inte sugen på nåt onyttigt alls nu. Undrar varför jag inte provat det förut? Har bestämt mig för att köra stenhårt de sista veckorna nu. Måste gå ner några kilon till. 



Pratade med chefen i onsdags. Hon tyckte det va lite kort framförhållning med operationen. Men det är väldigt sällan man får tiden tidigare än en månad innan. Ja ja nu vet hon om det i alla fall.
Får se hur länge jag blir sjukskriven sen. Man får inte bära och lyfta tungt de första 3 veckorna. Så då borde det ju inte gå att jobba. Även om hon påstår att en arbetskamrat hade börjat jobba tidigt. Men jag måste tänka på mig själv. För jag ska ju orka med en ivf senare i år också. Och jag litar mer på vad läkaren säger än hon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar