lördag 24 oktober 2015

Jobb lördag, soffmys, fusk...mm


Det va en solig och fin morgon och förmiddag. Sen blev det återigen grått och ruggigt. Kom även lite regn idag. 


Myser med tända ljus...


Idag har mina handleder värkt. Kan tro att det påverkar att vi åker en del bil. Dessutom har det ju varit kallt idag. Tänkte att jag ska ta med ett par handledsvärmare till jobbet, kanske kan det påverka till det bättre med lite värme. Men samtidigt känns det som om allt frestar på mina handleder just nu. De värker mer, det brukar ju vara så periodvis. 

Så mycket bättre på tv:n, mys under filten med handledsvärmarna på...! 

Fick reda på vem som ska jobba för mig under min sjukskrivning idag. Det känns bra. En toppen bra vikarie, jag hoppades på att det skulle bli hon. Så nu är det officiellt att jag ska operera handen. Min arbetskamrat som gjort samma operation, va sjukskriven i 5 veckor. För henne gällde det visserligen höger handen. 

Hade ju bestämt mig för att inte fuska något längre, utan bara äta modifast. Dag 59 på modifast. Det är tufft! 
Känner även av min pms. Tuttarna är ömma och jag är sugen på allt som är sött och förbjudet. Blev en sväng förbi tempo förut, inhandlade kexchoklad. Nu är jag inte lika sugen på sött längre, vilket är bra. Men samtidigt får jag lite dåligt samvete. Jag som skulle vara duktig, och inte fuska. Får ta nya tag på måndag. Måste försöka få ork att ta mig iväg till gymmet också. Som sagt satsar på ny vecka och nya hårda tag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar