måndag 19 oktober 2015

Samtal och en stressig dag...

Samtal med fertilitetsenheten idag. Bäst att kolla så att det är okej att operera handen, inför ivf. Kommer bli kallad till ferten i början av december. Det känns fortfarande lite overkligt med alla tankar och funderingar runt ivf. Det va skoj att det va barnmorskan som har hand om studien som svarade, skönt att prata med någon man har träffat på riktigt. Hon skulle dubbelkolla med läkaren, men trodde inte det skulle vara några problem med att operera handen. Hon skulle återkomma i veckan, men tyckte inte att jag skulle avboka tiden. Hon undrade hur det gick. Och jag sa att det gick sådär. Det är svårt när man inte får tugga och äta vissa saker. Men hon tyckte att 14 kg va jätte bra. Jag hoppas på att det blir några kilon till. Har ju några veckor kvar på pulverdieten. 

Dimmigt och kallt imorse...! 

Idag fick jag höra att jag såg ut som ett höstlöv i håret. Och det va positivt menat. Har ju verkligen höstfärger i håret nu så. 
Kul när någon ser ens förändring! Många positiva kommentarer har jag fått angående mitt hår och frisyr. 

En liten selfie...

Varit till mina föräldrar och hämtat ett skrivbord. I teak såklart! Nu är det på plats i extra rummet. Blir bra när det är färdigt. Ska möbleras om lite bara. Och plockas i ordning. 

Teakskrivbordet. 

Nu är jag sjukt trött. Jobbat 7-16 idag. En stressig dag, fick knappt någon rast. Fick nytt schema idag... Igen. Start den 2/11. Suck, börjar bli lite tröttsamt med nya scheman hela tiden. Men det är så tyvärr i dessa spartider. 

Jag hade bestämt mig för att inte fuska något idag. Det gick inte toppen bra, men nya tag imorgon. Blev en skorpa och några bitar hembakade knäckebröd, och lite lite kålpudding. Ja ja. Modifast dag 54. Om 2 dagar har jag kört i 8 veckor. Då blir det bara 4 veckor kvar. Sen är de 12 veckorna över. Det kommer att vara med blandade känslor. Sen måste jag/vi börja planera mat igen. 

Känner att jag måste ta mig iväg till gymmet snart. Saknar att känna träningsvärken och att känna mig lite duktig. Fast det är ju bara 1 vecka sedan jag va på gymmet, så helt hopplös är jag inte..! Men jag behöver ta nya tag igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar