söndag 18 oktober 2015

En dag fylld av olika aktiviteter!

Det går ju fort när man har roligt och helt plötsligt är klockan mycket. Det har varit fullt upp idag. 
Sambon är iväg på ett scoutarrangemang. Jag valde att bara åka förbi och hälsa på. Kändes som jag bara behövde vara hemma och fixa lite. 
Städade på kylskåpet, så trött på hur det såg ut. 

Hann även med en loppissväng. Kom bland annat hem med lite nya gardiner. Och 2 Höganäs skålar. Alltid kul att hinna med en loppistur. 



Sen åkte jag förbi Elsas grav. Satte lite kärleksört i en vas. Tände ljus. Hade med två änglar och ett betonghjärta. Känner ett speciellt lugn när jag är och fixar vid graven. Det blir på nåt vis en tillfällig frid. 
Kände mig samtidigt lite störd idag, då det va bröllop i kyrkan när jag var på kyrkogården. 



Ikväll har mina händer värkt. Jag har känt mig trött i handlederna. Vet inte att jag har gjort något särskilt. Men det känns bra att det snart är dags för operation. 
Har även ont i ett knä, vänster. Antagligen har jag väl slagit i det någon stans. Ja ja det går nog över. 

Suttit och pysslat lite ikväll. Det är verkligen något jag saknat att göra. Planerar för vad vi ska göra för pyssel på scouterna på tisdag. Funderar på lite halloween pyssel. Lite fladdermöss, pumpor och kanske spöken i kartong. Funderar även på någon enkel ljuslykta. Tycker det är bra när det finns lite valmöjligheter. Och sen är det även smidigt att ha färdiga mallar till det vi ska göra. Får fortsätta med det imorgon (söndag). 


Modifast dag 53. Usch vad jag har fuskat idag. Både ostbollar och nötter, och knäckebröd. Måste ta mig i kragen på måndag. Och verkligen köra hårt de sista veckorna. Måste det! Vill komma ner några kilon till. Men samtidigt är jag stolt över de 14 kilon som det ändå har blivit på lite mer än 7 veckor. Men på de återstående veckorna så kanske jag kan komma ner till ett av mina delmål. Det är ju faktiskt bara ca 6 kg kvar tills dess. Minns knappt när jag vägde så lite sist. Jo faktiskt det va nog för 5-6 år sedan. Efter det har 2 graviditeter satt sina spår på kroppen. En graviditet som slutade i vecka 12 och en som slutade i vecka 24+1, dvs min älskade Elsa. 

Nu måste jag nog försöka sova lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar