onsdag 28 oktober 2015

Tisdag och onsdag...livet rullar på...

Igår va min lediga dag efter att ha jobbat helg. Sambon skulle iväg och jobba. Självklart blev jag väckt av att han rumlade runt. Så strax efter kl.07 gick jag upp. Passade på att ringa lite samtal. Det är ju sånt som behövs göras ibland. Har en del inbokat framöver. 

Fick en telefontid med vårdcentralen vid 11.55. Så det var ju bara att vänta. De säger ju att man ska knappa in sitt personnummer för att de ska ta fram journalen inför samtalet. Trodde faktiskt att de skulle läsa på lite då också, men inte det. Så då får man förklara allt om igen. Det är ju lite tröttsamt. 

Sen gick jag ut på stan för en fika med mamma och pappa. Pappa skulle till läkaren vid 13 och då tyckte jag det va mysigt med en liten fika på stan. Vi gick till hälls. Jag syndade med en Desiréebulle. Det är något som jag har lärt min pappa att äta, och han tycker det är så sjukt gott. Även mamma provade den igår. Vet inte om det är en bulle som bara finns häromkring. Det är en vetebulle, fylld med vaniljkräm och grädde, sen doppad i socker och kanel.
 
Så vackert med alla höstfärger! 

Efter fikat släppte vi av pappa på provtagningen. Sen åkte vi till Mega, en klädaffär. Både mamma och pappa fick tag i en varsin jacka. Jag hittade inget alls. Men jag har ju en del här hemma oxå. 

Sen drog vi till Ford, för att se om min bil va klar.  Fick ingen klarhet i det alls. I söndags kväll när jag skulle åka från jobbet, så startade inte bilen. Så ringde efter bärgaren, fixade med hyrbil mm. Så nu står bilen på verkstan och jag vet inte hur länge. Det var en sjukt nonchalant person som ringde i måndags eftermiddag och sa att de skulle nog inte hinna kolla på den på hela veckan. Så sjukt irriterande. 
Nu verkade det i alla fall som de har hittat felet på bilen, en trasig cell i batteriet. 

Igår kväll va jag så sjukt trött. Somnade i soffan och sov några timmar. Sen blev det raka vägen till sängen. Så imorse gick jag upp vid 8.30. För då va jag pigg. Efter att ha jobbat kväll är jag nu sjukt trött. 

Sambon och jag hann även med en tur till Ikea och Mariebergs köpcentrum. Jag skulle lämna tillbaka en tröja som min moster köpt, men som inte passade. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar