torsdag 8 oktober 2015

Mindre än hälften kvar på modifast dieten...!!

Jag har under dagen haft en oroskänsla i kroppen. Känner mig trött, ledsen, stressad. Vet inte varför. Ibland känns det bara så och det är svårt att veta vad man ska göra åt det. Har känt mig låg, typ deppig och nere några dagar. Blir stundtals så irriterad på allt och alla. Men jag måste ju få må så jag med...eller??


Yes! 6 veckor är passerade på modifast. Idag är det dag 43! Mindre än hälften kvar! Undrar vad jag ska fira med? Kanske en knäckemacka! Blev en skorpa... Ja jag vet inte okej... Och en knäckemacka med ost... Mums! Nya tag imorgon igen! 

Fick kommentarer idag om att jag hade gått ner i vikt igen. Just nu står vågen stilla så det känns ändå positivt. Men det va någon som sa att när vågen står still, så formar sig kroppen. Och det har jag märkt att kroppen gör nu. På jobbet märkte jag att byxorna blivit stora igen, va tvungen att dra ihop midjan lite. Är ju glad att det syns oxå, och att någon uppmuntrar mig med att säga det. För vissa dagar är det sjukt tufft! Men jag ska fixa det! 

Bara 1 dag kvar på min penicillin kur. Bölden har gått ner, men är fortfarande kvar. Ska försöka hinna ringa till vårdcentralen imorgon. Och höra om jag ska få komma dit för att tömma bölden. Eller om jag ska avvakta. Den känns fortfarande hård, men den har minskat i omkrets och jag har inte alls någon värk nu. Ja det känns ju om jag klämmer på den. 

Känner av träningsvärken idag, och det känns skönt! Ikväll hade jag hoppats på en lugn hemmakväll, men sambon höll på och städade i förrådet på vinden. Skönt att det är gjort. Nu återstår lite mer rensning av prylar och kläder. Men det blir nog bra i slutändan! 




Häromdagen fick jag återigen den där frågan...den frågan som väcker så mycket saknad. Frågan som jag hatar att svara på. Förstår inte hur tanklösa vuxna människor kan vara att de ens frågar. För varje gång jag får frågan så känns det som om någon sticker en kniv i mitt bröst...

Den frågan det gäller är: har inte du/ni funderat på att skaffa barn? Vad svaret blir, beror på vem som frågar? Det är en känslig fråga. Den här gången sa jag som det va. Men jag blir så ledsen över att behöva svara på något sånt. Det finns många orsaker till att man inte har skaffat barn. Och jag längtar som bara den att bli gravid och få ett barn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar