lördag 5 september 2015

Mitt älskade änglabarn... Träning, diet, livet!

Älskade lilla Elsa hjärtat. Jag har inte glömt dig. Men igår när en av mina tanter frågade om jag har barn, så ville jag inte att hon skulle bli ledsen för min skull. Det är en svår gräns ibland, älskade lilla vän. Jag är så glad att ha fått träffa dig, men det gör så ont att du har lämnat mig. Ibland på jobbet är det svårt att skilja på att vara privat och personlig. De finns de brukare som vet att jag har förlorat dig. Men ibland river det upp så mycket när någon frågar om jag har barn. Ibland svarar jag att jag har ett litet änglabarn, som inte fick leva i denna världen. Det gör ont, Elsa. Jag fattar fortfarande inte varför du va tvungen att lämna oss? Vad har vi gjort för att förtjäna det? Livet är inte rättvist! 

Dag 10 på modifast. Kände mig sugen på en chokladshake till frukost, självklart va just de slut. Så det blev en banan, alltså inte en frukt. Vaknade innan klockan idag. Alltså det är lördag idag och jag vaknade kl.07. Hmm..nu ska vi ju visserligen iväg till Boda Borg idag, ska till Karlskoga och ska vara där klockan 10. Så mycket till sovmorgon blev det ju inte. Fast å andra sidan skulle man ju bli pigg av att käka pulver. Hoppas jag är där nu! 


Igår morse va en sjukt seg morgon. Jag hade inte alls lust att kliva upp ur sängen. Sambon va dessutom ledig. Hela dagen gick jag runt och va sjukt trött. 
Men efter jobbet tog vi oss iväg till gymmet. Det va lite halvjobbigt. Men skönt att fixa det i alla fall. Tredje passet denna vecka blev det.  Det går bra nu! 

Vågen står still eller den pendlar lite upp och ner. Några hekto hit och dit. Men har redan gått ner ca 5 kg. Antar att det inte går lika fort kommande veckor. Kämpar verkligen på. Ska fixa detta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar