måndag 25 april 2016

14 dagar på sjukhuset idag...!

14 dagar på sjukhuset firar jag och bebis i magen idag. För 2 veckor sedan kom jag in till förlossningen, klockan va då strax efter 22. Vattnet hade gått för mindre än en timme sen. Det var katastrof i mitt huvud, allt var bara kaos. Vet att jag såg bilder av vad som hände när Elsa kom i vecka 24+1, tänkte att nu händer det igen. Men det gjorde det inte. Ligger fortfarande inne på BB för observation, är i vecka 29+5. Så det känns tryggt att vara här. Några dagar till, lät budet idag. 

Sängläge...jag får vara uppe :-) 

Läkaren va här på förmiddagen. En lite osäker yngre tjej, men hon var jätte duktig. Men första intrycket sa mig att hon va lite osäker. Frågade om de skulle justera min insulindos eftersom jag fortfarande ligger lite högt. Men det var inget hon visste om, det hade de inte diskuterat på ronden. Ja ja, man blir ju lite skadad när man själv jobbar i vården. Och så vill jag ju att bebis ska ha det så bra som möjligt i magen. Hen blir ju påverkad hur jag mår. 
Sen på eftermiddagen kom läkaren tillbaka med en ny ordination på hur många enheter jag ska ta framöver. Så vi hoppas på att det blir bättre blodsockervärden nu. 
Ctg. Återigen en bra kurva... 

En olycka kommer sällan ensam...eller hur är det? Det här är ju ingen olycka kanske men det påverkar sjukt mycket. Jag försöker att inte tänka för mycket över vad som kan hända. Det funkar inte. Vill inte skapa en massa onödig stress och oro för bebis i magen. Jag vet att hen påverkas över hur jag mår. Nu vet jag att även det här kommer lösa sig och att den oxå är på rätt plats om något nu skulle hända. Tänker jag för mycket på det så känner jag mig livrädd. Men jag ska inte tänka. Vill absolut inte framkalla en förlossning...

Dagens middag. En god sallad med kräftor, ägg mm. 

Fick en liten smiley av min sambo igår.. 

2 kommentarer:

  1. Grattis till en ny bebis önskar dig all lycka till ��

    SvaraRadera
  2. Tack du anonyme! Nu hoppas vi på att bebis får vara kvar ett tag till i magen!

    SvaraRadera