fredag 15 april 2016

Fredag...dag 4 på BB..trött och frustrerad!

Idag kom den stora tröttheten över mig. Det är så sjukt frustrerande. Sover ju dessutom inte en hel natt, är uppe på toa, tankar som snurrar och så vidare... Så på förmiddagen lyckades jag somna och sov minst en timme. Jag känner mig lite less på att bara ligga här. Får inga direkta svar om hur länge, men det är väl för att ingen egentligen vet. Blev väckt av läkaren på förmiddagen. Hon kom för att informera om mina provsvar, vilka fortfarande ser bra ut. 
Vilket i och för sig känns bra. Men ingen kan ju säga varför vattnet gick i måndags?! Det är frustrerande när man inte får några svar. Jag är trött och slut både i kroppen och knoppen! Så många tankar som bara far runt! 

Sängläge och lite tv..,

Har shoppat lite till bebisen via en säljsida på Facebook. Blev en pyjamas, och body till plutten. Och en filt med dunderklumpen som motiv. Så passade på att swisha iväg pengarna förut. Det är ju smart när man kan göra så. 
Dunderklumpen filt...

Om jag tänker på det så inser jag hur mycket annat jag skulle behöva köpa oxå. Men det får faktiskt ligga på is ett tag. Men visst läggs det på gällande min frustration. 
Men det viktigaste av allt nu är att bebisen mår bra i magen och att hen klarar sig. De materiella sakerna får vi lösa senare. 

Igår kväll var vi in på studiebesök på neonatalen. Det var tufft! Många minnen från när Elsa föddes och tiden runt det, gjorde sig påmind. Många känslor och tårar som ville komma fram. Men samtidigt skönt att ha varit där och bara få känna av lokalen, träffa vissa i personalen. Det är ju stor sannolikhet att även detta barn kommer hamna på neo. Men det beror ju på när hen kommer ut och hur hen mår då. Vi håller tummarna att bebisen inte kommer ut de närmsta veckorna i alla fall! Jag får helt enkelt stå ut med att ha lite långtråkigt här...

Maten här är ju lite småtråkig. Mycket mat som påminner om varandra. Ena dagen järpar och andra dagen någon färsbiff. Nu har jag fått önskekost fr.o.m. idag. Det är 5 olika rätter att välja på både till lunch och middag varje dag. Det är för att jag är inneliggande länge som jag får denna förmånen.
Frukost och kvällsmacka är oxå lite tråkigt, men H har tagit med lite knäckebröd, mjukost och mammas hembakade limpa. Ska även ta hit lite grönsaker tex gurka, tomat, paprika för att piffa upp mackorna lite. 
Järpar från tidigare i veckan...

Lite nödproviant..,

Nähä... Tror faktiskt att jag ska ta och gå ut en sväng. Det är ju fredag idag... Måste ju firas på nåt vis! Inget sött och gott, eftersom jag kör blodsockerkurva..men kanske hittar något annat skoj :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar