lördag 23 april 2016

Lördag idag....

Lördag, idag lika med tråklördag. Jag är så sjukt uttråkad. Helgen det är då man ska umgås med sin familj. Mina föräldrar var här och hälsade på igår. Holger jobbar idag, långpass. Och jag förstår att mina vänner inte har lust att komma förbi. Eftersom även de prioriterar att umgås med familj och vänner. 


Och eftersom jag är uttråkad, så blir jag sugen på precis allt. Allt som jag inte ska äta, tex godis, glass, chips, dricka mm. Tänkte att jag skulle ha gått till Pressbyrån i huset bredvid, men jag stod faktiskt emot! 1-0 till mig. Men har mumsat i mig en del osötat godis eller godis med sötningsmedel i. 

Knepigt väder har det varit idag. Snöade imorse, sen har det varit både sol och regn efter det. Ser ut som det snöar igen...suck! 

Det snöar...

Fick en ny säng idag, det gäller att glädjas åt de små sakerna. Den här är mindre ranglig så det känns ju tryggare. Uskan som bytte säng, tyckte att jag skulle ha klagat. Men man vill ju inte vara till besvär. Den andra funkade ju att ligga i den med. 

Dagens middag bestod av 3 pannkakor med sylt och grädde. Verkligen en toppen middag på en lördag. Vet inte om grundvalet va så mycket bättre, fiskgratäng med potatismos. Hade varit gott med en pizza eller något annat onyttigt! Måste nog lyxa med det snart!
 
Pannkakor och utsikt från matsalen...

Har känt av en del sammandragningar idag. Men men, så länge de inte är smärtsamma så är det visst ingen fara. Ctg-kurvan tog lång tid imorse, tror jag låg i ca 50 minuter. Det är en liten busig krabat i magen! 
Har känt mig trött idag och på eftermiddagen var jag tvungen att sova en stund. Vilket i och för sig är bra, då kan jag ju vara vaken under tiden som H är här. 

Lång ctg-kurva idag..,

Fick frågan om hur länge jag ska vara kvar från kvällens barnmorska. Det enda jag vet är att jag blir kvar över helgen. Det är för att se hur jag reagerar på insättningen av insulinet. Blodsockret ser fortfarande lite svajigt ut. Hon undrade även om jag hade fått någon ordination på att ta mer insulin om blodsockret ligger över en viss gräns, vilket jag inte har. Blir säkert hemskickad på måndag... Men vi får i nuläget bara avvakta och se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar