onsdag 20 april 2016

Inte mått så bra idag...men tar nya tag imorgon..!

Onsdag idag. Svårt att hålla ordning på vad det är för veckodag. Det känns återigen som en lång dag. 
På förmiddagen fick jag besök av kuratorn. Jag kände att jag behövde prata med någon utomstående. Bara få berätta om frustrationen, sorgen, oron och allt mm. Tårarna sprutade. Tänkte då på vad en av undersköterskorna sagt att hon oxå legat på det här rummet och känt av frustrationen. Men visst hoppas jag på att det här samtalet samtidigt leder till något bra. För hon skulle skriva in i min journal om min oro och att jag önskade ett planeringssamtal där min vård planeras. Frustrerad över ovissheten, och att inte veta hur länge jag blir kvar här. 

Dagens frukost...

På eftermiddagen tog jag mig en promenad bort till Apoteket. Va tvungen att hämta ut teststickor. Handlade även lite bra och ha saker, som tandstickor, hårnålar och extra drops. Det är ju inte så långt att gå till Apoteket, men det kändes som om jag inte orkade gå särskilt mycket längre heller. Skrämmande. Satte mig och väntade på min tur, och kände då av yrsel. Vilket även gjorde mig rädd. Hann tänka att jag inte ville svimma där. Men när jag sen reste mig, så kändes det bättre. 


Solen sken och det kändes riktigt varmt jag var ute idag. Visst det blåste ju lite, men satte mig ändå och njöt en stund. Det blev även en glass i solskenet! Måste ju få unna sig något oxå. 

Mums med glass i solskenet!

Ikväll har jag känt mig trött och haft huvudvärk. Efter middagen la jag mig och vilade en stund. Huvudvärken var kvar när jag vaknade. Ringde och fick då alvedon. När natt barnmorskan kom hade jag fortfarande ont i huvudet, 2 timmar efter att jag fick alvedon. Hon tog ett blodtryck för säkerhetsskull, 140/85. Helt okej. Känner mig lite täppt i näsan känner jag nu. Bara jag inte håller på att bli förkyld. Får ta lite nässpray och se om det kan hjälpa. 

Lyxigt med mammas hemgjorda paj...

Förresten idag har jag bytt graviditetsvecka, idag är det vecka 30 (29+0). 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar