söndag 10 april 2016

Mysig helg i Stockholm!

Nu va det ett tag sedan jag skrev något. Men orken har tyvärr inte funnits. De senaste 3-4 veckorna har jag och sambon drabbats av världens segaste förkylning. Med lite olika symtom för oss. Sambon har haft hög feber men inte jag. Det som vi både har haft är en extrem rethosta. Jag sökte till och med akut till jouren, men fick till svar att jag inte va tillräckligt sjuk. Vilket jag inte riktigt håller med om. Då jag inte anser att det är ett friskt beteende att hosta tills man spyr eller kissar på sig. Men men nu mår jag i alla fall bättre. 

Den här helgen har vi i alla fall varit lediga båda två. Fredagen och lördagen spenderades i Stockholm. Vi tog tåget upp vid lunch. 
Vi va och kollade på musikalen American idiot, baserad på en skiva av Green Day. Fick biljetten i födelsepresent av H. 
Åt god mat på TGI fridays. Det blev burgare. Sen tog vi oss ut till cirkus på Djurgården, där musikalen spelades. 
Gårdagen spenderas med shopping i Stockholm, och fika mm. Vi lånade min sambos mosters lägenhet, så det blev ingen hotellfrukost. Men samtidigt kunde vi lägga hotellpengarna på annat kul. 


Idag har typ halva dagen varit ämnad för årsmöte med distriktets scouter. Va inte helt motiverad att ta mig iväg. Men det va bara på tegelbruket, så det va lagom nära. Soligt och varmt är det, så det va tråkigt att behöva vara inne. Nu sitter jag på balkongen och njuter av solen och värmen.  

Inser att jag snart borde ta tag i att plantera lite på balkongen. Det står många gamla växter kvar sedan förra säsongen. Det är väl bara att ta sig i kragen och fixa det. Men som sagt orken har tyvärr inte funnits på ett tag. Dessutom är det mycket annat som behöver fixas och jag känner mig just nu lite förvirrad. Jag har lite svårt att veta vad jag ska prioritera. Och sen gör det ju inte saken bättre att det är mycket på jobbet. Det är stressigt och mycket som ska hinnas med att göra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar