fredag 4 juli 2014

Obduktionsrapporten....

Då kom svaren på obduktionen av lilla Elsa. Som vi har väntat på i 2 månader. Vet inte varför jag läste den nu, är väl nyfikenheten. Tårarna rinner. Och jag som strax ska åka och jobba. Det gör ont!!! Saknar henne så otroligt mycket. 
De hittade ingen säker orsak till varför hon föddes för tidigt eller så snabbt. Hon var liten för sin ålder. Jag vet att de gjorde allt för att rädda henne. Men tyvärr. Hon va så otroligt sjuk, mitt lilla barn. Dubbel hjärnblödning och små blödningar i flera organ. Även syrebrist ett tag innan hon föddes. Men inga missbildningar. Det gör ont!! Lilla Elsa vet att du har det bra nu! Du är en liten ängel nu! Men det gör så ont! Kan knappt se vad jag skriver för alla tårar som rinner. Är så ledsen! Mitt älskade barn. Min Elsa. Du fattas mig! Jag vet att tårarna måste få rinna, men kan liksom inte sluta. Är så hysteriskt ledsen! Det gör så ont! Elsa mitt älskade barn! 
Det enda vi kunde göra för Elsa var att avsluta hennes intensivvårdsbehandling, vilket vi gjorde. Även om det va ett tufft beslut, så va det rätt. Men det gör ont, förbannat ont. Har förlorat mitt älskade barn, min Elsa. ❤️
Om vi har frågor får vi kontakta läkaren Kristbjörg på neonatalavdelningen i Lund.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar