fredag 18 juli 2014

Tack för att du frågade!

Är så tacksam att min goa arbetskamrat M, frågade hur det va idag. Jag blev ledsen och rörd. Sa att det är ju inte så många som frågar. Och hon förstod det. Vet att inte alla vågar. Kanske är de rädda för konsekvenserna, att jag ska bli ledsen. Men jag uppskattar verkligen de få som vågar fråga. Hon undrade hur det går med allt. Ja det går ju liksom vidare. Blev ledsen och tårarna rann. Hon sa att hon frågade av omtänksamhet och kramade om mig. Tänk om det kunde finnas fler såna personer. Jag berättade lite om att Elsa fått dubbel hjärnblödning och att det inte fanns något att göra. Men att vi inte vet varför hon kom förtidigt, eller vad det det berodde på. Sa även att Elsa hade drabbats av syrebrist, men vet inte om det va vid förlossningen eller tidigare. Va så skönt att bara berätta för någon. Vet att hon verkligen bryr sig om mig! Hon frågade om det va jobbigt att prata om, vilket det ibland är, beroende på vem som frågar eller när man frågar. Och när mina tårar rann, så blev hon oxå ledsen och fick tårar i ögonen. Men det värmer otroligt mycket att hon tog sig tid att fråga! Tack goa M❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar