lördag 12 juli 2014

Oj vad tiden går...

10 veckor sedan du föddes, mitt älskade barn. Min lilla Elsa. Ditt namn var inget som vi hade bestämt när vi väntade dig. Vi visste ju att det skulle bli en liten flicka. Och vi hade bara talat om vad det skulle bli för våra föräldrar. En liten flicka. Och liten va du ju. 585 gram och 30 cm lång. Du var i storlek med de barn som föds i vecka 22-23, har vi fått reda på från obduktionsrapporten. Lilla hjärtat. Saknar dig så otroligt mycket. Var förbi din grav förut och vattnade. Den rosa blomman som min moster planterat, blommar så fint. Och det va så fint med stenen, ängeln och hjärtat som din pappa va där med i veckan, lilla Elsa. 10 veckor, eller 2,5 månader... det känns ibland som igår och ibland som en evighet. Så sjukt! Hela våren och försommaren bara försvann. Det blev en massa sorg och tårar. Jag som skulle vara gravid och gå och vänta på att mitt barn skulle växa till sig i magen. Och bli en stor flicka. Inte kunde jag väl tro när jag blev gravid förra året, att du skulle födas i vecka 24+1. Lilla vännen! Undrar vad som gick fel? Elsa mitt lilla efterlängtade barn. Du fattas mig! Bär en ängel i min halskedja och vet att du vakar över mig. Du kommer alltid bo i mitt hjärta. Även om mitt hjärta är trasigt! Du finns ju inte längre kvar här. Lyssnar på "Gone too soon" med Daughtry, stämmer så bra in på dig Elsa. 


Idag kom mensen. Måste säga att jag blev glad. Klart att jag är besviken över att jag inte har lyckats bli gravid än. Testade dessutom negativt häromdagen. Men det är skönt att kroppen börjar fungera normalt igen. Har ju varit ett orosmoln över att hormonerna inte har fungerat som de ska efter förlossningen. Och det förklarar ju hur jag har mått de senaste dagarna. Godissugen, deppig, sur, och irriterad mm. Nu är det bara att ta nya tag och göra ett litet syskon till dig Elsa. 

Jobbar extra idag, bara mellan 7-11. Fint med lite extra pengar. Sov oroligt inatt, vaknade innan klockan ringde och då hade jag snurrat i sängen i 1 timme. Natten till igår sov jag oxå dåligt. Då va jag ju dessutom själv eftersom Holger tog en extra natt. Så det va så skönt med en liten tupplur efter jobbet idag. Sen varit uppe på stan och fikat med en vän. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar