torsdag 26 februari 2015

Födelsedag och samtal!

Idag va det åter dags för samtal på landstingshälsan. Började ju inte jätte bra, med tanke på att hon va ca 30 minuter försenad. Fick sitta snällt och vänta i väntrummet. Visst det kom en kvinna och sa att hon var sen, och jag  fick en kopp kaffe medan jag väntade. Pratade om ditt och datt. Stressen över att inte bli gravid och att jag fortfarande väntar på kallelse till fertilitetsenheten. 
Lite svårt att veta vad jag ska ändra på med mig själv, angående det min chef säger till mig. M på LH ska kontakta min chef, för att veta vad jag gjort fel. Och hur vi ska göra för att jag ska kunna hantera det bättre. Tyckte M va lite förvirrad idag, inte helt förberedd för mitt samtal. Vilket jag även sa till henne. Hon pratade förra gången om att vi skulle prata om min sorg, eftersom den påverkar mitt arbete. Men så blev det inte. 

Sen promenerade jag hem. Mina föräldrar va på plats för att gratulera mig. Jag fyllde ju år igår. Blev lite fika med tårta och kaka. Fick såklart lite presenter och flera nya krukväxter. Ska gå och leta på några fina krukor till dem. 

Ligger och lyssnar på musik. Tankarna far runt och tårarna vill rinna. 

Ser en bekant på Facebook som funderar hur hon ska göra med barnvakt när barnet endast är 10 veckor. Förstår inte ens varför man skaffar barn då. Hade verkligen gjort allt för att ha mitt barn här. Men så är det ju tyvärr inte. Det gör ont! Förbannat ont! Och jag blir nästan förbannad när man tänker så. Att vara mammaledig kan man tydligen inte vara. Jag blir så ledsen. Jag beslutade nu att sluta följa henne. Orkar inte se alla hennes tragiska statusar om hur jobbigt det är att vara mamma och ta hand om sitt barn. Vissa får aldrig den chansen tyvärr... 

Igår på min födelsedag jobbade jag kväll. Bakade en chokladtårta och tog med. Vi åt även av den idag. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar