söndag 8 februari 2015

Söndags funderingar..

Nu är snart den lediga helgen över. Har inte blivit så mycket gjort som jag hade önskat. 
Jag har i alla fall fått sova ut, kanske inte jätte länge men ändå. Magen värker till och från igen. Kanske kan det bero på stress. Har ju varit rätt mycket sen vi förlorade Elsa. Dessutom är det strax dags för mens. Men tycker det vore konstigt att ha magont som pms i över 1 veckas tid. Men men. Får väl snart söka, om det inte blir bättre. Är ju lite orolig att det ska vara något allvarligt oxå. Finns många saker som magont kan bero på. 

I fredags var jag förbi Elsas grav och tände ljus. Jag fick pulsa i snön som hade kommit. Letade även fram den lilla nallen under snön. Saknaden är så otroligt stor. 

Vad har vi annars gjort i helgen. Varit iväg till återvinningen med kartonger och glas. Handlat lite. Diskat, lagat mat, ja många vardagliga saker. Passat på ett bara vara lediga ihop. Det kommer vi ju inte vara så mycket framöver. När jag jobbar var tredje helg och sambon varannan helg. 
Just nu sitter jag i köket och funderar. Sambon slumrar vid tv:n, inte helt optimalt att sova nu. 
Imorgon är det en ny vecka och jag måste verkligen ta tag i träningen och gå ner i vikt. Hatar ordet måste i sammanhanget, men det beror på helt andra saker. Men jag måste verkligen. Ångesten gör sig åter påmind, den gnager och skaver. Vill bara gråta, sparka och slå. Men inget hjälper längre. Inget spelar någon roll. Jag får inte tillbaka min Elsa. Många tankar som far runt och just nu har jag svårt att tänka klart. Vet att jag behöver prata med någon, så hoppas att beteendevetaren snart hör av sig. 
Eller ska jag vända mig till vårdcentralen och be att få nåt stämningshöjande utskrivet. Just nu skulle jag kunna tänka mig det. 
Jag kanske inte alltid visar hur jag egentligen mår tyvärr, det beror på tidigare erfarenheter. Att jag blivit sviken när jag har berättat. Men jag ska försöka bli bättre på att visa hur jag mår... 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar