måndag 23 februari 2015

Ledig dag...

Håller på och packar upp lite. Jag vet det borde varit gjort för länge sen. 
Längst ner i en av kartongerna hittar jag Elsas mapp. Hennes napp, band och glasögon. Tårarna bara sprutar. Läser återigen obduktionsrapporten. Du var ju så liten. Din vikt var som om du var född i vecka 22-23. Vad gick fel? 
Är så otroligt ledsen över att jag inte får ha dig här. Kanske vakar du över mig? Det gör så förbannat ont. Tårarna vill inte sluta rinna. Jag saknar dig så otroligt mycket! Varför? Varför var du tvungen att dö? 
Älskade lilla barn. Mitt hjärta värker. Jag saknar dig. Hoppas du har det bra där du är. 
Jag fick föda dig och jag älskar dig. Jag fick vara med och döpa dig och även begrava dig. Det gör så ont. Sorgen och saknaden river i mitt bröst. 

Imorgon är det visst jobbardax igen. Bara ledig en dag efter helg, känns sådär. Jag vet jag jobbar ju heltid men ändå. Blev ingen träning idag. Har känt mig sjukt trött hela dagen. Har inte blivit nåt kaffe heller, kaffekapslarna va slut och jag orkade inte brygga vanligt kaffe. Känner mig fortfarande trött, så ska strax gå och lägga mig. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar