måndag 8 december 2014

Helgen som va...en tur till Ullared!

I helgen som va tog jag och sambon oss en tur till gekås i Ullared. Helt sjukt egentligen att åka ca 70 mil tur och retur över en dag, bara för att shoppa billigt. Men som sagt, det va skönt att bara komma hemifrån en stund. 
Framför oss i kön stod ett par. Hon va gravid. Jag såg att de köpte diverse tillbehör till kommande bebis. Jag hann tänka, att vi får hoppas att det går vägen. Blir lite katastroftänk när man har förlorat ett barn. Det som inte ska hända, hände just oss. Det är inte rättvist. Kanske gjorde vi fel som inte handlade allt innan. Men jag va ändå förberedd på att bli mamma. Vi hade tänkt åka ner till Ullared längre fram i min förra graviditet. Nu blev det ju inte så. 
Vägen ner till Ullared är bitvis samma väg som ner till Skåne och jag insåg att jag inte hade åkt där sen jag var gravid alternativt när jag hade förlorat Elsa. Suck! Konstigt hur saker och ting hänger ihop. 

Igår blev det en slapp dag hemma. Plocka upp allt fint vi hade köpt. Plocka i ordning  och inreda i extra rummet. Efter att vi har målat om. Blev grått istället för grönt, mycket snyggare. 
Sen va vi ute och käkade med en kompis på Coco Thai. Gott. Buffé va det. 

Nu är det snart dags att åka och jobba kväll. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar