söndag 14 december 2014

Tredje advent... Många tankar...

Vet just nu inte vad som händer med min kropp. Har ont i ryggen, nacken och skuldror, sen en tid tillbaka. Igår och även har jag även fått ont i ett knä. Är det kroppens sätt att säga ifrån? Att det är nog nu. 
Jag känner mig sliten och trött. Ena natten sover jag många timmar och andra nätter få. Det är jobbigt att ha det så. Orkar inte ta tag i att göra så mycket. 
Bor fortfarande i ett flyttkaos och vet inte riktigt var jag ska börja. Förstår nu i efterhand inte varför vi va tvungna att flytta mitt i allt. Ännu en till sak som tar så otroligt mycket energi. Jag orkar inte. Visst lägenheten är charmig men det är mycket som behöver göras. Det är skönt med ett extra rum. Det är bra att ha om jag blir gravid i framtiden. Allt känns just nu så ovisst. 

Igår va vi på en loppissväng och en sväng till Ikea. Det börjar bli lite mer ordning på vissa ställen hemma. Men allt känns just nu övermäktigt. Jag mår inte bra. Känner mig ständigt trött och ledsen. Julen närmar sig och ångesten över den. Nu skulle ju Elsa vara här och fira sin första jul. Hon va ju beräknad till augusti, så hon kunde ha varit 4 månader, eller 7 månader. 7 månaders dagen har passerat. Men Elsa är inte här i livet. Det gör förbannat ont!! Tårarna rinner. Varför ska livet vara så orättvist? Varför? Hur ska vi orka vidare? 

Idag blir det en sväng till mina föräldrar för att äta mat. Vi ska även hämta en skänk som vi ska ha i sovrummet. Vore skönt att även få lite ordning där. Vi har sjukt mycket kläder, som ligger i en enda röra i sovrummet. Orken har inte funnits att plocka i ordning. Den finns fortfarande inte. Men vi måste få lite ordning snarast. Innan jul har vi pratat om som deadline. Hoppas vi orkar fixa färdigt. Sen blir det ju inte bättre när jag mår som en påse skit oxå. Vi blir irriterade på varandra, fast det inte är meningen. Det är så lätt för någon annan att döma och säga att man ska vara på ett visst sätt. Nej nu måste jag sätta fart och hoppa in i duschen. 
Nån dag ska jag väl kunna få må bra eller är det för mycket begärt? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar