måndag 22 december 2014

Ledig idag... Saknar min älskade Elsa..♥️

Blev en hemma dag idag. Har slagit in alla julklappar. Och även presenterna till min kära sambo som fyller år på annandag jul. Insåg att jag faktiskt redan är färdig med julklapparna. Skönt! 

Imorgon vankas det jobb igen. Har ringt och sagt att jag kommer. Blev uppskriven på sjuklistan igår kväll. Nu mår jag mycket bättre. Men visst är det en massa tankar som snurrar som vanligt. Undrar om chefen tänker prata nåt med mig imorgon? Upplevelsen från igår blev ju lite mycket. Men men. Vårt jobb är ju väldigt oförutsägbart. Man vet aldrig vad som händer och vad man möter. Vet en arbetskamrat som va med om en liknande händelse och hon fick gå hem från jobbet. Men som sagt det beror väl på hur man reagerar också.  Hon fick dessutom ett samtal med chefen. Vi får se hur det blir. Ambulanspersonalen va väldigt noga med att fråga hur jag mådde efteråt, de frågade flera gånger. Och det kändes både och. En av dem frågade om jag hade funderat på att bli sjuksköterska. Vilket jag sa att jag hade. Man kan ju undra varför de frågade. Vet att jag uppträdde väldigt lugnt i sammanhanget. Kanske va det det som de såg? Hmm blir till att fundera på om jag ska läsa till det igen. Just nu känns det som om det är mycket annat som jag måste ta tag i först. 

Ser många vänner och bekanta som fått barn eller är gravida. Längtar så efter att själv va det. Saknar gravidmagen. Ska nog försöka med ägglossningstest, för att kunna pricka rätt. Sen efter jul gäller det att ta tag i träningen och vikten. Någon mer gång måste det väl vara min tur. Tredje gången gillt kanske? Jag vet att jag alltid kommer ha lilla Elsa i mitt hjärta. Hon kommer alltid vara min första dotter. Jag saknar henne så oerhört. Tänk vad annorlunda allt hade varit om hon hade varit här hos oss. Jag är en mamma men jag råkade bli en änglamamma. Lilla Elsa hjärtat varför?? Varför va du tvungen att lämna oss? Det gör så ont! Lilla vännen jag vet att du har det bra där du är. Men jag saknar dig så otroligt mycket. Tårarna rinner och jag vet inte hur jag orkar vidare. Vet inte. Mycket känns just nu ovisst. Känner en ångest inför den kommande julen.  Vill inte. Måste åka och tända ljus vid graven. Älskade barn, älskade Elsa. Vi ses igen! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar