söndag 28 december 2014

Julen 2014...

Julen är över. Har varit blandade känslor. Förra året va jag gravid, det är jag inte nu. Det värker i hjärtat. Det skulle ha varit Elsas första jul. Och visst det är hennes första, men hon finns ju inte här hos oss. Det gör så ont. Lilla hjärtat. 
Julafton firade vi hos mina föräldrar efter att vi båda hade jobbat. Blev mycket julklappar. Men jag kände mig ändå halv. Elsa skulle ju ha varit här. Jag vet livet är orättvist. Jag bär fortfarande med mig frågan VARFÖR? Kommer aldrig få svar på den frågan tyvärr. Suck! 

Igår kväll jobbade jag extra. Det va inte i min ordinarie arbetsgrupp, men skoj att träffa lite nygamla pensionärer. 
Idag har det varit en hemma dag. Tog en promenad till netto för att handla lite. Lyxade med en kopp te när jag kom in. Kanske blir det även ett bad sen? 
Sambon jobbar till klockan 20 ikväll. Gör i ordning lite mat. Vi behöver båda ha matlåda imorgon. Är inte direkt hungrig. Vi får se om jag är hungrig när maten är klar och sambon hemma. 
Från och med nästa år ska jag ta tag i att komma igång och träna och försöka gå ner några kilon. Det får bli mitt nyårslöfte, även om jag inte brukar ha några. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar