måndag 23 juni 2014

Dagen än så länge...

Tidig uppstigning idag. Klockan ringde 05.15. Bussen gick 06.15. Jobbat 7-11. Första kontakten med brukarna idag. Gick bra, men det tar på krafterna. På gott och ont finns det mycket tid att tänka när man sitter i bilen. Hörde Eric Claptons låt; "Tears in heaven" på radion och jag höll på att bryta ihop totalt. Tårarna kom fram i ögonvrån. Turligt va det när jag va på väg tillbaka till jobbet. Såg en ko på rymmen, charmen med att jobba på landet. Varit in till stan och fixat med ett däck med pyspunka. Så skönt att det va lugnt på morgonen på jobbet. Men dessa arbetskläder gör mig frustrerad, men skönt att vi har det. Fick ha samma storlek på byxorna som när jag va gravid, min ända är för stor...suck!! 

Sen blev jag upphämtad av min mamma och min moster. Åkte till mega och shoppade. Hittad ett par byxor, mina gamla är för små. På grund av samma stora rumpa. Suck. Dags att sätta fart och träna igen tror jag. Blev ett par skor oxå. Och en bikiniöverdel. Fast jag vet inte om jag är så sugen på att använda det, när det är slappt både här och där. 
Sen åkte vi upp på stan och och lunchade på Kungsgatan 1. God lax blev det, sallad, bröd. Kaffe och sockerkaka. 

Va förbi graven och vi planterade en liten blomma till dig Elsa. Min moster ville så gärna se hur det såg ut, och det va hon som köpte blomman också. Dina midsommarblommor va fortfarande fina på din grav. Min moster tyckte det va en fin plats som vi valt till dig min lilla ängel. Det gör så ont! Älskade Elsa vad jag saknar dig! Är så ledsen... Vissa dagar känns det så jobbigt att gå till graven. Sorgen och tårarna blir så påtaglig då. Saknaden gör så ont! 
7 veckor sen du lämnade oss idag. Tårarna rinner. Det ska inte vara såhär. Ingen ska behöva orka med nåt sånt här.. Ingen!! Livet är så orättvist! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar