fredag 6 juni 2014

Känner mig trasig....saknar Elsa otroligt mycket!!

I'm alive but I'm broken... En strof ur en låt... Stämde så sjukt bra! Känner mig trasig och halv... Saknar mitt älskade barn... Saknar min Elsa..! Längtar så sjukt mycket att va gravid igen... Vill ju att Elsa ska få ett syskon.. Inget nytt barn kommer kunna ersätta Elsa... Hon är ju min första och kanske enda dotter..! 

Ser andra i min bekantskapskrets få barn.. Och jag känner en stor saknad... Vill ju oxå ha mitt barn här hos mig.. Oavsett om hon är kvar i magen eller förtidigt född.. Det spelar ingen roll.. Jag känner inte avundsjuka till de andra... Man kan ju inte rå för att det händer...visst vore det skönt med en förklaring om varför hon kom så tidigt... 
Visst vissa dagar klandrar jag mig själv och funderar på om jag kan ha gjort nåt annorlunda... Ja kanske om jag hade sökt vård tidigare... Men så länge jag inte vet varför hon kom förtidigt så är det inte så stor idé att undra... 
Jag önskar verkligen inte att någon annan ska behöva gå igenom det här.. Men samtidigt vet jag att det är många som gör det och kommer tyvärr också göra det... För det är visst rätt vanligt... Tyvärr..! 

Varit ute och gått vid karlslunds herrgård med Holger idag... Vackert därute... 
Gick förbi graven förut.. Det såg fint ut.. Ska plantera lite där i veckan.. Ljuset brann fortfarande... Och ser det brinna nu med när vi sitter på balkongen... 

Kommer vara sjukskriven 100% i 2 veckor till och med den 18/6. Därefter sjukskriven 75% i 2 veckor... Vet inte om jag är redo att jobba då.. Men det kanske funkar om det bara är 25%... Måste ju försöka i alla fall... Och det handlar om typ 3 veckor innan det är dags för semester... Fick frågan om jag skulle jobba typ 2 timmar om dagen eller längre dagar... Vet inte just nu... Så ska fundera till nästa vecka... Vill just nu inte tänka på framtiden alls... Allt känns så ovisst... Orken finns inte alls... Men men det kanske kommer med tiden? Har ju bara gått ca 1 månad...både lång och kort tid...

Har även planterat och fixat på balkongen idag... Blev fint.. Och ugglorna från rusta har flyttar ut... Igår innan begravningen snabbstädade vi vardagsrummet.. Men behöver storstäda...om den där orken kunde infinna sig.. Och tvättberget växer oxå... Allt sånt som tar energi blir svårt att genomföra....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar