söndag 1 juni 2014

Livet står still på nåt vis...

Är så sjukt trött mest hela tiden... Somna i soffan och sov typ 3h... Känns som vad jag än gör så kommer denna trötthet.. Allt verkar ju ta så sjukt mycket energi av mig nu.. Vet inte om det är sorgen som gör mig så trött..? Borde väl inte va blodbrist...?! Hade ju inte så mycket blödningar... Hmm... Nån som har någon teori?

Klockan tickar framåt...men ibland känns det inte som jag är med i tiden...livet står på nåt vis still för mig....
Vissa dagar kommer Holger hem och frågar vad jag gjort...? Och jag vet inte...ibland inget alls... Bara sovit...tänkt... Gråtit... Orkar liksom inget alls... Inget har någon betydelse längre... 

Samtidigt ibland får jag dåligt samvete.. För att jag inte orkar göra nåt... Ibland svårt att orka laga mat..diska..städa..plocka...tvätta mm.. 

Och därför är det ibland svårt att få till det att träffa vänner..blir trött på velandet.. För orken finns inte... Jag vill gärna träffas och ta en fika.. Men behöver va lite spontanitet oxå... Jag kan idag inte planera för nästa vecka.. Jag vet ju knappt vad jag gör och hur jag mår om en timme.. 
Och de dagar Holger är ledig... Så behöver vi ofta bara vara, utan en massa måsten och krav... Visst har även en del att planera med inför begravningen...och andra praktiska saker... Men samtidigt njuter vi av att bara vara nära varandra.. För just nu behöver vi massor med kärlek, kramar och omtänksamhet... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar