söndag 29 juni 2014

Helgen som varit!

Va på stan igår och shoppade lite. Ny jacka blev det, så himla nöjd. Och några tröjor, kjol, klänning och tights. Skönt att göra nåt. Vädret va ju inte det bästa, regn... Då passar det bra att pigga upp med lite shopping. 
Det är väldigt vad det här med att jag förlorat lilla Elsa berör. Inne på en av affärerna i stan jobbar en bekant. Och hon frågade hur det va, jag sa att det får gå på nåt vis. För på nåt konstigt vis så måste det ju göra det.   Och även om det är jobbigt vissa dagar, så är jag glad för de två dagar som jag fick träffa min Elsa. Men det gör förbannat ont, att jag bara fick låna henne så kort tid. Det är och förblir orättvist. 
Va förbi graven med nya blommor igår. 

Idag är en sån dag då jag liksom inte orkar göra nåt. Är hemma och plockar lite. Har rensat ut bland mina kjolar, och funderar på hur många man verkligen behöver ha? Funderar på om det ät någon idé att spara på det som inte passar? Kommer jag nån dag bli smal igen? Har sjukt mycket kläder, men shopping har varit ett sätt för mig att dämpa mina känslor. Att känna en falsk lycka. Har gått igenom mycket i mitt liv. Dålig självkänsla, depression, destruktiva tankar och handlingar mm.
Vet inte vad jag ska hitta på mer under dagen. Är medeltidsmarknad i wadköping, men lusten verkar inte infinna sig. Borde betala räkningarna också, men orkar inte just nu. Suck, denna ork är som bortblåst. Det verkar som det är regn på gång också. Kanske lika bra att ta tag i disken. 

Kämpar för att gå ner i vikt. Sen veckan efter förlossningen har det i alla fall blivit 3 kg. Om det skulle bli tal om att behöva få hjälp från fertililitetskliniken så är det ju minst 20 kg som jag måste gå ner. Suck! Och jag får ju inte träna fullt ut förrän jag har varit på efterkontroll hos barnmorskan. Det är inte lätt. Kanske blir att prova lchf igen, vi får se. Allt detta för att bli gravid igen och då gå upp i vikt. Bara att ta tag i träningen när jag fått okej från barnmorskan. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar