onsdag 4 juni 2014

Jo jag tog mig iväg och det gick bra...

Då har jag varit på sommarfest med jobbet... Många kramar blev det.. Inga tårar för mig...tur för mascaran va inte vattenfast...kände ändå att jag ville ha det på... 
Va en arbetskamrat som sa att hon hade tänkt sms:a idag och fråga om jag skulle med ikväll... Men kan ju tycka att det hade varit bättre att hon gjort det..det hade ju visat att hon bryr sig... Men men...
Det var många som sa att det va roligt att jag kom...!! 

Kände mig ovanligt samlad... Trots att det är begravning imorgon.. Prästen ringde och frågade om vi hade några frågor inför morgondagen, vilket jag inte hade där och då...

Min chef kramade om mig... Inget mer... Kan tro att vissa har svårt att veta hur de ska förhålla sig...att de inte vet vad de ska fråga? Om de ska fråga? Men hellre att de frågar... Än att de antar att det är si eller så... För det är ju upp till mig vad jag vill svara på eller inte... Vissa frågor skapar ju mer känslor...
Hon som jag åkte med sa att det va svårt att veta vad hon skulle fråga och om det va jobbigt att prata om min flicka..just då va det inte det.. Hon frågade om begravning... Och jag berättade att det är imorgon... och att hon ska begravas på olaus petri... Sen undrade hon vad Elsa dött av... Och sa som det va... Hon berättade även om en kompis till henne som fått barn i vecka 24, där bebisen klarat sig och va idag vuxen.. Och att hon fått flera barn efter det.. Att hon hade fött så tidigt berodde på svag livmoderhals och hon hade fått någon ring insatt för att förhindra vid nästa graviditet... 

Ska ringa och prata med vår assistent imorgon, då chefen inte är där...efter att jag har hämtat sjukintyget på vc.. 
Va i alla fall minst en som torkade sina tårar efter att ha kramat om mig... Och hon sa att hon tänker på mig varje dag....och många andra gör det oxå...

Kanske va jag lite feg...för jag satte mig med några av dem som va hos Louise förra veckan.. Dels för att slippa alla frågor... Frågor som är jobbiga att svara på... Fast det känns ju som de dessutom ställt upp mer...på nåt knäppt vis... 
 

1 kommentar:

  1. Har fått kommentarer på instagram om att det inte fungerar att kommentera. Nu är inställningarna ändrade, så jag hoppas det fungerar.....!!!

    SvaraRadera