onsdag 25 juni 2014

Träning och utflykt idag..

Det där med att träna efter graviditeten va ju inte bara. Pratade med instruktör C och förklarade läget. Berättade att det va 7 veckor sen förlossningen. Ingen magträning alls..suck! Frågade om jag varit på efterkontroll av bäckenmusklerna, vilket jag inte har. Så blir kontakt med vårdcentralen imorgon. Suck...jag blir så trött!! Berättade att mitt barn fötts i v.24 och inte hade överlevt. Och hon blev alldeles tårögd och undrade hur jag mådde. Blev ju ledsen av att prata om det och så. Viktigt att jag kände efter hur det kändes under träningen och inga magövningar. Plankan funkade bra. Körde lite ben, armar/axlar och plankan. Sen pratade jag med instruktör J. Hon kände på min mage, verkade inte vara några delade magmuskler i övre magen, men under naveln kände hon inte riktigt. Hon sa att jag måste kontakta vårdcentralen och därefter kunde jag få bålstabilitetsövningar att göra. Blev så mycket oanständigare nu. Va ju så motiverad att sätta fart med träningen. Har i alla fall en telefontid med barnmorskan på vårdcentralen imorgon. Promenerade sen hem, ca 4 km. Och sen va jag nästan lika svettig som efter träningspasset. Solen sken och det va så vackert! 

På eftermiddagen har jag och en kompis varit på utflykt till Hjortkvarn och ätit glass. Sjukt trevligt och gott! Har inte setts på jätte länge. Det är ju så svårt att få till det periodvis då vi båda jobbar i vården. Nu har ju jag visserligen precis börjar jobba igen.. Men men..det är ju så att tiden inte alltid räcker till tyvärr. 

Sitter på balkongen och lyssnar på regnet. Snart kommer min älskade sambo hem. 

Älskade Elsa. Saknar dig otroligt mycket. Går inte en dag utan att jag tänker på dig! Du kommer alltid finnas i mitt hjärta. Mitt älskade lilla barn. Hoppas på att få klarhet i varför du hade så bråttom ut. Det gör så ont, tårarna rinner. 
Önskar att jag snart ska vara gravid igen, så att du kan få ett litet syskon. Men ingen kommer att kunna ersätta dig, min lilla ängel. 




2 kommentarer: