tisdag 10 juni 2014

En liten bukett till dig, Elsa..!!

.....Va till graven med en bukett sommarblommor.. Fick den av mamma igår. Hon ville att Elsa skulle ha det fint... 
Tände även ditt ljus på graven..

Mitt älskade lilla barn... Saknar dig massor Elsa! Tårarna rinner... 
Det känns så ofattbart! Man hör bara jämt om allas babylycka aldrig om när det går såhär! Det gör ont... Förbaskat ont! Och var man än går ser jag gravida eller människor med barnvagnar... Det värker inom mig! Jag vill oxå vara lycklig och gå med gravidmage eller barnvagn..! Ibland glömmer jag mig och tänker att Elsa är kvar i min mage.. Men sen inser jag att det inte är så.. Och då rinner tårarna...
Kunde ju aldrig tro att det skulle bli såhär. Det är ju inget man pratar om...
Men samtidigt om jag hade vetat? Hade jag vågat försöka då? Ja det tror jag.. Är väl som allt annat.. Man intalar sig att det händer inte mig.. Men nu hände det ju mig.. Önskar jag kunde få svar om varför? 
Vill ha minst ett litet syskon till Elsa.. När det blir vet man aldrig... Kanske funkar det naturligt eller annars söker vi hjälp.. Men ett syskon ska du definitivt få lilla Elsa..! 
Efter förlossningen i Lund sa de att under nästa graviditet blir det extra kontroller... Och kommer klassas som riskgraviditet.. Hoppas de i Örebro håller med om det! 

Undrar vad jag ska fylla resten av dagen med? Ska tvätta sen ikväll.. Kanske ta mig en promenad till gymmet? Är väl bäst att försöka bli av med mina graviditetskilon.. Om jag behöver söka hjälp för att bli gravid, så måste jag gå ner 25 kg. Pappa sa att han skulle nog inte se om jag blev gravid igen..för jag har inte gått ner än. Men Holger påstod att jag är smalare nu än innan graviditeten... Ja pappa såg ju tidigt förra gången...då va jag i vecka 4 eller nåt liknande...det va i julhelgen och jag hade precis plussat. Han sa att det syns även runt munnen och i ögonen. För ögonen är ju själens spegel... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar